Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 19 augusti 2011

Fredag!


Tjenix!

Idag var vi o köpte brädor o skivor till mitt kaninbursbygge. Skönt att få hem allt, så kanske vi kan börja nån dag. Ska göra en trefacksbur som ska stå i stallet. Hoppas den blir bra....

Sen for jag ner till Shania o tränade med Märta. Åh, det är så roligt med vallning!!! Tränade i linan först o fick bra avstånd till fåren o Märta var lydig. Men jag kom på mig själv med att stoppa lite i linan vid ligg, utan att det behövdes. Så sen fick linan släpa i backen o jag tränade "sakta" o ligg. Sen fick Märta träna utan linan o det fixar hon bra men jag är så seg i kolan. Det är svårt att vara med så man står rätt... Men övning ger färdighet hoppas jag!

Sen hem o donade här hemma. Satte in en till höhäck till grabbarna jag har i Kaninhotellet. Sen ropade Mattias, en hade hoppat upp i häcken o fastnat med bakbenet när han skulle hoppa ner.... Benet var av så jag fick avliva den. Fy, sånt är tungt! Allra helst när det kändes som mitt fel... .

Tese kom förbi med Kalli, så vi här barnvakt till henne. Helt underbar tjej som man bara blir glad av! Vi tog en prommis med hundarna ner till gula huset o vände o sen fick Märta ett bad. Hon hade rullat i nåt o var förskräckligt äcklig:(
Nu ska jag ta Kalli o gå o krypa ner! Blir lite tv o mysa. Är trött i kväll o min axel värker... hoppas den är bättre i morgon! Då tänkte jag ta en tur till skogen med hundarna om det inte regnar också köra igenom Carro på brukshundsklubben.

Ha en riktigt trevlig kväll!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Uch det är hemskt när dom går bort, jag mår dåligt än här och man förebrår sig och tänker hur man skulle kunnat förhindra,man önskar man kunde spola tiden tillbaka....Det maler i huvudet -varför -varför....
    Tja egentligen ska man väl kanske inte ha djur när man fäster sig så vid dem som jag gör..

    Hoppas ni får en trevlig semester,Florida hibben ska till att blomma vilken dag som helst här.Blommningen stannar av något när det blir så här kalla nätter.Det var den röda floridahibben som jag hade kvar varje fall.Lovar att fota och lägga den på bloggen,när den väl slår ut.

    /Erika

    SvaraRadera