Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 4 augusti 2011

Varför aldrig lagom.....

Tjenix!

Nu sitter jag här med värk så in i h-te i axeln:(
Blir så trött på mig själv för jag kan aldrig nöja mig med lagom.....

Mattias jobbar fm. idag så igår kväll när det blev svalt ute så fixade vi till staketen runt vindskyddet som ändrats. Nu blev det kanonbra o Mattias avslutade med att måla vindskyddet. Såå fint!

Ja, så när jag vaknade satte jag igång o dammsög. Plockade ur våra sängar o tvättade, vädrade täcken o dammsög o dammade ALLT i sovrummet. Tog med hundarna på en halvtimmes promenad innan det blev för hett i solen. Skönt att gå ner till gula huset o vända, tar nästan en halvtimme i rask takt. Fortsatte i sovrummet när jag kom hem igen, torkade golven o bytte duk på bordet. Tvättade o hängde tre maskiner till. Dammsög nere, köket o hallen o torkade golven i kök o hall. En kaffepaus på verandan, sen städade jag hönshuset. Nu har jag eldat också för jag är svettig o äcklig o längtar efter en dusch, men inte i iskallt vatten. Men varmt som det är kanske det skulle friska upp!

Hm, inte så smart att fixa med allt detta på en o samma dag.

Nu ska jag göra lite lunch. Allt i matväg blir sent för grabbarna sover gärna till 11-tiden, men är det sommarlov så är det.

SEN ska jag ta det lite lugnt:)

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar