Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 14 augusti 2011

Snart natti...

Go kväll!

Idag hade jag sovmorgon till 7 o sen upp o fixade lite med vovvarna. Kalli sov här en natt till så vi fick rå om henne hela helgen. Myyysig liten vovve!

Kokade en termos kaffe o fixade mackor. Väckte Emil o sen åkte vi mot Vallsta. Där var det valltävlingar! Hann se många av IK2 ekipagen och sen var det dax för IK1 där vi hejade på Shania o Anders. Shania o Bride gick ut som andra ekipage. Jättefin runda och det är sån härlig upplevelse att få titta på ett sånt duktigt ekipage! Så rutinerat och säkert men vid delningen var det lite nervpirrande innan de fick till den.
Sen som fjärde ekipage var det dax för Anders o Maid. Maid gick kanonfint ut o det var ett superfint upptag! Sen var det lite mycket fart ett tag o då blev det stora svängar runt fåren. Men Anders styrde upp henne så fint o det gick otroligt bra tyckte jag. Det var deras första start i IK1 o dom har "bara" en start innan då de fick godk. VP.  Har inte hört vad dom fick för placeringar, men båda hade över 80 poäng vet jag. Grattis grattis!!!

Jätteroligt att titta på och man blir såå sugen på att lära sig mer om vallning! Skulle vara häftigt att kunna starta vallprov någon gång. När dom gått sina fina rundor så var jag o Emil nöjda o packade ihop o åkte hem. Märta var med och hon skötte sig så fint. Hon tittade på vallningen o sen sov hon med Emil i hans stol:)
Det blev ändå mååånga timmar där o Isac var ensam hemma. Trött åkte vi hemöver o sen var det bara att ta tag i middag o djuren här hemma. Maria o Tese var hit o hämtade Kalli o en kaffe blev det då.

En kvällsprommis med hundarna o lite träning här hemma blev det oxå.

Nu har jag tagit upp blod o en klöv o i morgon ska jag lägga blodspår till Sally o Axel.


Go natt!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar