Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 15 augusti 2011

Vi trotsade regnet!

Tjenix!

I morse trotsade jag regnet o före jobbet var jag ute i skogen o lade två blodspår!
Sally var med till jobbet o när jag slutade så åkte vi ut o gick hennes spår.
Sally har inte gått något spår på ca 1 år, så jag hade lagt ett ca 100 m med en vinkel o bara ett kortare bloduppehåll på 7-8 meter, liggtid ca 4 tim. Sally stoppade ner nosen vid påsläppet o sen spårade hon riktigt bra. Roligt tyckte vi båda att det var! :)
Det andra spåret hade jag lagt till labben Axel, men missuppfattningar o brist på telefonkontakt så stod jag där o väntade o hörde inte av M o det gick inte att ringa henne.... Åkte då hem för att byta om o tvätta håret för kl.14 hade jag klipptid.
Nyfrisserad, men inte så mycket tog hon denna gång. Jag tappar väldigt mycket hår nu o det känns så torrt o risigt, mkt beror väl antagligen på alla starka mediciner jag måste ta pga det reumatiska.:(
Men det blev lite bättre med klippning o så köpte jag en burk inpackning. Hoppas det ska bli lite glansigare av den.
I början av spåret...


Ja, sen pysslade vi på här hemma o käkade supergod köttfärssås o pasta som Mattias fixat. Försökte få tag i M igen om spåret men icke. Så vid 18-tiden åkte jag o Mattias ut med hundarna o så fick Sally gå även detta spår. Det här var 150 m med en vinkel o ett bloduppehåll på ca 12 m. Hon stoppade ner nosen igen o denna gång var det faktiskt drag i linan! Skitkul tyckte Sally!!! Hon snurrade lite på ett ställe vid bloduppehållet, men sen tuffade hon på igen. Detta spår hade legat 10 timmar o det var nog bättre med tanke på hur fuktigt det är i luften, nu hade vittringen lagt till sig bättre. Duktig vovva!

Nöjd, glad o stolt Sally med klöv!


Efter spåret gick vi med alla hundar efter grusvägen en 30 min prommis i rask takt. Skönt!

Nu blir det dusch o säng!
Onsdag ska jag lägga blodspår igen. Måste träna lite så jag kan anm. Sally till ett anlagsprov!

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar: