Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 13 augusti 2011

Lördagsmys...

Go kväll!

Idag har jag varit på klubben för vi hade apelltävlingar i spår. Jag satt som skrivare o det är alltid roligt. (kunde ju hoppa in med kort varsel när Carro löper så våran egen tävling fick avstås)
Idag var det Birgitta som var domaren jag skrev åt o det är extra kul när det är någon gammal hundvän!
Det hade varit 12 anmälda men några ramlade bort efter vägen o på lydnaden var det bara 6 hundar. Alla hundar gick riktigt bra, det är ju inte så vanligt när det är lägsta klasserna. Roligt att se så trevliga ekipage o 5 st blev uppflyttade! Delad första plats kom vårat klubbekipage Laila o hennes aussietik. Stort Grattis till duktiga dom!!!

Innan klubben blev det en skogsprommis med hundarna. Sen när jag kom hem blev det en till skogsprommis innan Mattias skulle iväg o jobba. Han jobbar 12-timmars natt, hur kul är det???
Själv tröstäter jag digestivekex med ett tjockt lager philadelphiaost. Sååå gott!
Ska ju inte äta vetemjöl men vad sjutton. Ibland behöver man nåt onyttigt för själen. Och av allt skit jag stoppar i kroppen i medicinväg så kändes två digestivekex som en piss i havet.....
Ja, ja,  jag är inte på bästa humör... 
Axlarna värker o det känns inflammerat i skuldrorna o då går det upp i nacken så jag får dov huvudvärk. Inte roligt!

Nej, nu är kexen slut o jag ska sluta tycka synd om mig själv o gå ut o mysa lite med mina djur. De tvåbenta är nere på datorerna o jag ska snart fixa i ordning lite varma mackor till dom. Var ner o handlade lite gott på ICA.

I morgon ska jag o Emil åka o kika på valltävlingar o vara hejarklack till mina vallvänner. Ska bli jätteroligt att få kika på vallning o få lite inspiration!

Ha det gött!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar