Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 5 augusti 2011

SMS som gör en glad!

Go kväll!

Passar på att blogga medans grabbarna spelar fotboll. Har huset fullt ikväll! Isac har två kompisar här som ska sova över. Dom har dragit ut nätverkskablar till lillstugan o har tre datorer uppkopplade där! Jösses,en annan lekte häst med hopprep runt elskåpet utanför när man var i samma ålder;)

Har precis utfodrat dom med hamburgare med bröd o pommes o till efterrätt fick dom glass med färsk persika, grädde o kolasås. Sen blir det popcorn o data resten av kvällen... läs natten!

Fick ett glädjande SMS idag! Det var från stall Islandica och dom har gjort ultraljud på Isa idag o hon är dräktig. Jätteroligt!!!
Hon sköts på bästa sätt där o jag kan varmt rekomendera Daniel o Sofia om nån ska rida in eller sälja häst. Nu blir hon nog kvar där ett tag till, ska in o diskutera det vidare till veckan. Har ju ingen panik att få hem henne med min skruttiga kropp, kan ialla fall inte rida så speciellt med min axel. Så då kan hon lika gärna vara kvar där o bli mer riden o utbildad.

Idag har Mattias jobbat igen. Han åkte ner i går fm. för det var kris på folk o dom ska starta upp stålverket efter div. reparationer under semestern. Trodde han skulle jobba 6-14, men det var underbemannat o så strulade det så det blev jobb till 20 o han var inte hemma förrän 21.... Jag gjorde en taco gratäng så han skulle ha god matlåda i dag o det var uppskattat. Köttfärs på en bädd av philadelphiaost o cremefr. är inte fy skam. Nu är han på fotbollsmatch, så han har man inte sett mycket av....

Idag kom äntligen min Wilson pipa. Hm, undrar om man kan reklamera? Fasiken vad svårt det är att få ljud i den!!! Men den får ligga i bilen så kan jag blåsa i den o träna för mig själv. Fick faktiskt ljud i den när vi åkte hem från badstranden... till ungarnas förtvivlan;)
Men man ska ju få mer än ljud... man ska ju ha några olika visslingar för höger, vänster, stopp/ligg o frammåt. Jösses!!!

En långprommis på en timme i raskt takt  blev det med hundarna idag. Hade tänkt åka o träna men det var fullt på bruks. Det är bruksläger för Mette hela gelgen. Får väl åka ner till Sandviken o träna isället en dag. Jag kör lite smått på prommisarna oxå. Det är mkt man kan träna på promenaderna faktiskt, bara man har fantasi. Carro fick träna vittring med skogspinnar o Märta ligg på långt avstånd.

Nej, nu ska jag gå o slappa framför TV:n!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar