Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 18 augusti 2011

Skogen!

God morgon!

Uppe med tuppen som vanligt jag, fast jag är ledig idag...

Igår var det jobb o sen stannade jag till efter skogsvägen o lade tre blodspår på vägen hem. Hem o Mattias hade vaknat så vi drack lite kaffe. Han hade jobbat sista natten, skönt!

Pysslade här hemma o mockade åt hästar o kaniner o grejade på. Timmarna går fort när man är pigg o håller på ute. Roligt! Sen satte vi oss ute för en eftermiddagskaffe innan jag skulle ut i skogen o gå spåren. Reste mig o då är jag helpaj i min höft:(
Vet inte vad det är, men tror jag är inflammerad i en muskel. Ja, tog värktablett o drog iväg ut i skogen. Hade "date" där med Anna o Tuva (Alsjöbergets Candy) och Maria o Axel (jaktlabbe).

 Först gick Anna o Tuva sitt spår. Hon är som en duracell kanin den vovvan! ;) Fort, jobba, jobba, åh vad roligt! Tycktes Tuva säga i spåret. Hon klarade sitt 150 m långa spår med vinkel o bloduppehåll galant!
 Här är klöven matte! Men godiset var mer intressant än en äcklig klöv, den var "sådär" tyckte Tuva.


 Här är Maria o Axel på väg ut till sitt spår. Axel är en 10 mån och en typisk "tonnis"! Vad händer det här? Vad händer det där?? Snurrade lite, snurr igen o kollar var jag o Anna är. . . Men det var första 3:e delen av spåret, sen spårade han bättre o sista halvan av sitt spår på ca 150 m. gick han jättefint!

 Sally redo att gå sitt spår. Provade att ha Carros genomjutna lina idag o den var inte bra till Sally. Alldeles för tung o fastnade för mycket. Ska klippa min flaggstångslina jag har till Märta i vallträningen så den även blir en 8 m till Sally.
Hon var supertagad igår o satt o pep o skrek i bilen när de andra gick sina spår:)

 Hennes spår gick i oländig terräng... alldeles för svårt när man är en liten JR. Men mitt på i detta riset tyckte jag hon var helt fel o tog tillbaka henne en bit där jag trodde spåret gick... men hon var inte alls så fel utan bara nån meter av o var på väg tillbaka. Vad lärde jag mig av det? -LITA PÅ HUNDEN!!!
Men det är inte så lätt att läsa en JR... hm, hon går upp med nosen för att känna blodet i riset! Liiiite ovant:) 
 Lilla söta Sally får ost som belöning! Men idag var hon taggad på klöven o bar den nästan hela vägen till bilen:)


 När vi gått spåren så gick vi en rätt lång promenad med alla hundar efter skogsvägen. Det var så underbart skönt ute igår kväll. Ca 18 grader o solen sken, kändes som man hade kunnat gå hur länge som helst där i skogen. En riktigt fin kväll -tack tjejjer för sällskapet! ... och Axel!

Så här vacker var Vallssjön när jag for hemmåt. Helt spegelblank o sååå vacker. Solen hade gått ner o klockan var kring 20.

Ja, idag är planen att åka o köpa virke till kaninburs bygget. Ska väl tvätta o fixa, det vanliga liksom.
Nu är klockan 8,19 så jag ska väcka upp Mattias o ta en påtår!

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar