Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 31 augusti 2010

Ännu tröttare, ännu nöjdare... :)

God morgon! Igår var jag o Kajsa ner till Tierp o tränade för Tomas Ivarsson. Ah, jag svävar på de berömda rosa!!! Jag ville ha hjälp med ställandet i inkallning o frammåtsändandet. Sen gärna nåt tips för tungapporten. Den har jag bara gett upp för Carro vill INTE ta den.... Fick tips av en annan bra instruktör om mild tvångsapportering. Men det kändes liksom fel i hela min kropp att träna nån tvångsmetod... man är väl blödig, men känns det inte rätt är det bara att lägga ner, vilket jag gjorde direkt. Tomas sa bara: Hon har ju bra kamp, orkar du bära tungapporten framför dig? Provar väl sa jag. Så jag fick gå med tungapporten framför mig o hålla i sidorna o sen backa. Carro tog den direkt! Smack! Sen ville hon inte släppa. -Släpp den sakta så hon får tyngden i mun sa Tomas. Hon bar den!!!! YES!!! Gissa vem som är gladast på planeten?!? Hon fick göra så några gånger, sen fick jag hålla Carro o Tomas gick ut o lade apporten o hon hämtade den! Nemas problemas:) Fan vilken hund jag har!!! Är sååå stolt!!! Finns inte ord. Så nu kan vi träna tungapport o det känns ju bara helt underbart :) Ja, det var verkligen en en riktigt höjdarkväll. Tomas är helt underbar som instruktör. Har alltid bra tips o man känner sig så nöjd när man tränat för honom. Så det blir att åka ner minst en gång till i höst. Tack Kajsa för en toppenkväll. Hon fick också bra tips att träna vidare med. Trötta o nöjda o lite frussna o förkylda stannade vi o tog en kaffe o godbit innan vi fortsatte hem. Vi hade soligt nere i Tierp fast lite kallt, bara 10 grader. Men hemma var det lite kallare o hade regnat massor. Kan man kalla tur med vädret:) Det som var mindre roligt är att det hände något tråkigt med Bea igår kväll. Vill inte skriva mer om det än, orkar inte. Men beslut måste fattas. Fan! Nix, nu ska jag strax iväg o jobba o sen är det optikern. Ikväll träning på bruks såklart:) Ha en bra dag! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar