Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 17 augusti 2010

Tisdag kväll...

Mitt vackra Islandsföl Hjärtat!
Isbar: spättad höna o blå tupp.
Blommehönan Gulan inspekterar trött Sally:)
Halloj!
Trött idag!!!
Det var jobb i morse, sen fikade jag o Mattias o staplade lite mer ved innan han skulle iväg o jobba. Fixade med mockning o gick en prommis med hundarna. Sen staplade jag mer ved.... lite för mycket, eller så är det väderomslag jag känner av som attans...Det blev en skogsprommenad i sakta mak för min del... hittade massor av gula kantareller o det blev jag himla glad över!
Hundarna for som tokar, o Sally gick mest o åt blåbär -som vanligt:)
Ikväll var det möte på bruks o vi gick igenom höstens kurser. Sen hem o nu blir det sängen.
Igår hade vi en underbar dag i spårskogen. Snälla Marie gick ett elitspår till mig o Carro. Det var lite knixigt med liggtid på två timmar o varierande terräng. Det gick från fin skog in i ungskog o över grusväg mm sen gjorde blåsten att vittringen nog snodde lite. Men Carro gick kanonfint o missade bara en pinne. Såå nöjd med min underbara hund!!!
Till Bea gick jag ett 50 m långt rakt spår med en boll till slut också hade jag köttbullar i fickan. Tyvärr var det väldigt mycket blåbär där.... så Bea gick o käkade blåbär första 40 m o spårade sista 10 bara... men det var hennes andra försök så jag tycker det var OK.
Några bilder på Hjärtat som växer så det knakar. Hon är en helt underbar fölis! Men trodde ni nåt annat??? :)
Kram o god natt!

2 kommentarer:

  1. Oj, vad fin hon var den spättade hönan = )

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Jätte fin isbar. Har du avelsägg att sälja? Maila mig gärna på heisweet@hotmail.com

    SvaraRadera