Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 20 augusti 2010

Fredag:)

Den här vackra o annorlunda blomman blommar för fullt i växthuset nu, fick frön av mamma.
Tjenix!
Fyy så trött o sliten jag känner mig. Men inte så konstigt när man suttit i bilen från kl.9 i morse o kom hem igen vid 16, avverkat närmare 60 mil. Jag var ner nästan till Malmköping för att hämta kycklingar. Pigga rackare var det också! Det var ett himla pipande hela vägen hem, såå trött i huvudet! Nu ska jag nog lägga mig o vila tills Mattias kommer hem. Han skulle handla o fixa middag. Tror vi ska ta ett glas vitt till!
Igår efter jobbet så gick jag en långprommis med hundarna. Såå skönt att höften o knäna håller ihop. Hundarna gillar våra långisar oxå, utom Sally som tycker det räcker med halva vägen.... men sen är de lösa genom skogen sista 1,5 km så då går det undan med Sallys korta ben! :) Passade på att träna uppletande på åkern utanför med Carro. Hon fick en massa konstiga saker i rutan. En tom plastmedicinburk, petflaska, ett ihoprullat sittunderlag också lite mer vanliga grejor. Hon fixade in alla. Såå duktig! Fast hon springer inte i raka skick, så det får man väl neddrag för på tävling. Men jag är nöjd ialla fall! Igår kväll var det träning på bruks. Körde igenom Carro o fick även platsliggning med skott. Jag o Kajsa gömde oss bakom garaget o jag hade parkerat så jag kunde hämta Bea, så hon fick vara ute under skotten. Hon bryr sig inte, men jag vill att hon tränar skotten o inte bara är i bilen under tiden. Bea fick en träningsstund oxå, men så tog korven slut o därmed också hennes intresse för mig... Himlars vad nosig o nonchig hon blir när det är slut på gotta:( Men så länge korven fanns hade hon bra kontakt!
Carros frammåtsändande nöter vi vidare med o inkallning med stå lika så. Krypet är kanon, hoppas hon visar det lika bra på tävlingarna framöver! Skallet är rätt bra o fria följet oxå.
Idag blir det bara en rastprommis med vovvsen... orkar inte mer, men vill ut o röra på mig en sväng. Ska leta reda på gotlandshanen oxå, han har rymt igen... Han fick flytta in i sommar hönsgården för det var så mycket gräs där. Men 15 kvm räckte tydligen inte...
Vill få in honom innan det händer något. Bea fick nämligen tag i Blommstra igår, min blommehöna:( Men jag räddade henne o efter chocken släppt så piggade hon på sig. Men det var inte kul att höra hennes kraxande o sen se Bea stå där över henne. Hönan bara låg med benen i vädret.... Tur att hon klarade sig! Så nu vill jag inte ha kaninen på rymmen. Bea har jagat honom en vända idag o får hon tag i honom så är det nog finito med kanin!
Ha en skön fredag kväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar