Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 23 februari 2011

En tung vecka...

Älskade lilla häst!!!
Go kväll!
Denna förbaskat envisa kyla gör en nere till mods. Att pylta på sig kläder o frysa o gud vet allt det för med sig med sån enerverande kyla... det går massor av ved, mat till djuren, man bär vatten o vatten för det fryser ju på två sekunder. GÖR LESS PÅ KYLA!!!
Igår em. var veterinär Lena ut o kollade Titti. Hon skulle vet.besikta Irma för försäkring och ev. skriva ut mer smärtstillande för fången om det behövdes o göra en uppföljnings kontroll av bihålan där det upptäcktes nåt på ATG. Ja, allt gick jättebra med Irma o hon fick nån liten hake bortraspad i munnen. Sen tog jag ur Titti ur boxen o då konstaterade Lena att vi gör inget mer med henne. Titti fick inget smärtstillande den morgonen för dosen de skrev ut på ATG var slut. Detta visste Lena o behöver hon mer skriver jag ut det när jag kommer o du hinner hämta ut det samma dag. Men Titti var sååå dålig i hovarna, fast hon inte varit utan smärtstillande mer än 7 timmar över tiden hon skulle ha fått. Så Lena summerade hennes två allvarliga sjukdomar till att nu ska hon inte vara med längre. Himla jobbigt, men naturligtvis vill jag inte att Titti ska gå o lida. Det som visade sig som "något" på röntgen på ATG i bihålan kan vara: en tumör, eller nåt främmande föremål i bihålan. Är det nåt som sitter där så behövs det troligen en operation o är det en tumör så behövs det en operation... man låter inte en häst som dessutom inte har "några fötter att stå på" gå igenom allt detta. För enbart fången skulle ta minst ett år innan hovarna läkt ut såvida att hon inte får nåt nytt anfall under tiden. Bara den prognosen är ju dålig:(
Det som är ännu tyngre är att när jag ringt Kadavertjänst så har dom inte möjlighet att hämta denna vecka. Förhoppningsvis nästa.... suck! Så nu får Titti smärtstillande tills det blir dax o få extra mycket ompyssling. Min kära lilla häst!
Jobbigt att gå o vänta på detta tycker jag, man vill få det överstökat så man kan gå vidare. Fast jag visste att det kunde bli denna utgång på fånget, så är det skitjobbigt o ännu värre att gå o vänta..... Men Titti känner ju inte av det o det är huvudsaken.
Som inte det räckte så har hon som skulle köpa Sól dragit sig ur pga. familjeskäl o jag förstår henne. Men det innebär att Isa o Sól kommer hem nu i helgen. Men jag ser faktiskt fram mot att få hem Isa o börja rida henne. Sól ska jag däremot försöka sälja. Det är väl ingen panik, men jag vill gärna att hon ska få gå med fler unghästar o busa.
Ja det var om det som händer här hemma. Så är jag lite "osynlig" ett tag så är det för att det är lite mycket med allt.
Ha det gott i kylan, på lördag ska det bli milt *gillas!*
Kram Erica

3 kommentarer:

  1. Tänker på dig Erica! Förstår att du har det jättetungt nu... Vill du prata så finns jag här!
    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  2. Skickar styrkekramar till dig!

    /Eva Ö

    SvaraRadera
  3. Åhhhh fy va jag lider med dig och åter igen önskade jag att jag kunde trolla,och bara göra henne frisk
    Varför ska dom bli gamla och sjuka,varför kan man bara inte få ha dem hela livet....

    Nåja det var så livet blev och ingen kan ändra på det.

    Varma kramar till er från mig /Erika

    SvaraRadera