Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 2 februari 2011

På banan igen! ;)

Missan hoppade upp i skottkärran, vårkänslor där med?!?
Carro rullade som en toka i snön när vi gick i skoterspåret här utanför.
Titti rullade också i vårsolen som värmde så skönt idag.
Tjenix!
Japp, då är man med på banan igen! Gud så skönt att vara "normal" igen, eller ialla fall såpass normal man är i vanliga fall:)
Jobbade o sen blev det dammsugning av bilen. Det var inte en dag försent... När det var såå vackert väder ville jag inte gärna gå in, så det blev en prommis med hundarna på en halvtimme. När vi var på vägen hem kom Mattias så vi liftade sista biten. Var isgata utanför Oklagård, så jag var inte så sugen på att gå där igen...
Min underbara man hade handlat "latlunch" o bjöd på. Dvs. färdig lunchlåda från ICA! Jag fick rödspätta under palsternackstäcke med broccoli o potatis, supergott!!!
Sen gick jag ut igen, när jag bara varit inne flera dagar så ville jag inte slösa bort en minut inne när solens sken så vackert ute. Det känns som det var hopp om vår idag!
Gotlänningarnas kaninburar har inte blivit mockade på lääänge pga. denna kyla som gjort att allt var fruset:( Men nu efter några dagar med tö så blev dom städade. Så skönt att få undan det! Gick o plockade lite kvistar till dom också fick dom äpple, musli o massor av hö.
Kändes riktigt bra att få undan både bilen o mockningen åt kaninerna idag!
I kväll var vi upp o hämtade Marias finka. I morgon bitti ska vi in till ATG-kliniken med Titti. Jag vill kolla upp hennes hovar så att det inte är hovbensrotation. Jag blir orolig så nu måste jag kolla upp min underbara lilla häst.
Fick höra från Isa idag. Eller rättare sagt hon som har henne över vintern. Allt går jättebra o nu är hon riden i både skritt, trav, galopp o tölt! Så nu har vi planerat in en dag då jag ska dit o rida. Åh, vad jag ser fram mot det!!! Ska bli spännande att se hur mycket Sól har växt oxå. Längtar efter att få se mina stora tjejer:)
Nu är det intagningsdax av hästarna sen blir det bad o TV:n tror jag!
Ha det gott o ta vara på dagen!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar