Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 18 februari 2011

Härliga underbara fredag!

Tjenixen!
I morse efter hästarna fått gå ut o kaninerna fått mat o vatten, åkte jag o Carro ner till Högbo.
Vägen ner så var det så enormt vackert ute. Jag satt o njöt av det vackra vinterlandskapet som susade förbi rutan. Rimfrost på träden o det bara gnistrade i solen.
Vi hade träff med Marie vid parkeringen. Vi gick en promenad "runt sjön" tror det stod att det är ca 3 km. Strålande vackert ute, men ibland började det snöa stora flingor o termometern i bilen visade på -12. När vi gått rundan så gick vi in i Gruvstugan o tog en fika o satt o pratade en lång stund.
Efter det åkte vi till Ove o jag fick en välbehövlig genomgång av min kropp. Sen visade Ove mig nya rörelser i Red Cord snörena som jag ska stärka mina skuldror o axlar med. Fasiken vad jobbigt det var!
Jag hängde över britsen med armarna i slyngorna o skulle skjuta upp skuldrorna o sen när jag slappnade av höll jag på att ramla av bänken! Sen "hängde" jag i ryggläge o skulle upp med bröstet o så säger Ove: Gör en snöängel med armarna.... Herrejösses, då höll jag på att dö!!! Kroppen skrek kändes det som o jag började gapflabba för svetten bröt ut på hela kroppen o jag blev yr. Träningsvärk i morgon? Skulle tro det!
En riktigt härlig förmiddag ivarje fall -Tack Marie! ....och Ove med;)
Nu har jag käkat lite o ska gå ut o fixa djuren o elda. Mattias jobbar em. och sen ska Emil skjutsas på Discokalas!
Ha en riktigt fin fredag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Härliga du!ååååå vad jag tycker om dig.vi ses för sällan...du var så duktig under oves träningspass med dig och rolig för den delen.skrattar fortfarande när jag tänker på din snöängel du fick till.Kram.Marie
    ps synd att jag glömde hunden hihi :)

    SvaraRadera