Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 19 februari 2011

Så nedrans trött på kylan.....

Det kan bli denna lilla tjej som flyttar till oss i vår........
.......................annars blir det den här söta tjejen med mycket vitt på!
Ja, man gnuggade ju ögonen ett par gånger o undrade om man såg rätt i morse..... fast den var ner på -30 en sväng!
Go kväll!
Vaknade i morse o det visade på alldeles för många - ute.... suck!
Gick ut o släppte ut hästarna o fick då börja med att elda. Sedan in o hade som tur var en skvätt kaffe kvar i pannan som jag kunde värma i micron. Vattnet hade nämligen frusit:(
Fy attans vad jag är görless på denna hemska kyla!
Allt blir så jobbigt o tungt o det gnager på tålamodet med sån kyla vecka ut o vecka in. Idag var ändå liksom droppen. Att inte ha vatten o kunna tvätta sig efter att ha varit ute o fixat med djuren, inte kunna tvätta håret som hängde i stripor:(
Jag skulle sedan iväg o titta på valpar. Ringde våra underbara svärföräldrar o skulle få stanna där o tvätta håret o borsta tänderna.
Jaha, då var dax nästa problem.
Njö, lät det när jag vred på nyckeln......BLÄ! Bilskrället strejkade!!! Men jag förstår att den strejkade, hade lust till samma sak jag.
In o Mattias fick gå ut o försöka få liv i sin bil. Nehe, det var ungefär samma ynkliga läte från den, men inget mer o sen var det slut i batteriet i båda bilarna.
Det blev att ringa svärfar o han fick komma med startkablar o då fick vi äääntligen liv i min bil. Mattias bil vägrar fortfarande... Den gick igång men vill inte alls gå rent i denna kyla. Men Mattias jobbar ju natt, så han fick ta gamla Bettan.
Ja, svärfar hade vatten med oxå, så det blev kaffe med honom. Sen kollade Mattias o då hade vattnet kommit igång igen. Snälla grannen Christer hade fått igång kupévärmaren ute i pumphuset. Underbara människor vi har runt oss. Dagens hjältar är svärfar o Christer!
Så fick man äntligen tvätta sig o borsta tänderna. Sen bar det av o kika på småttingarna. Så nu är en liten tikvalp tingad o ska få flytta hit!
Jag trodde aaaldrig att jag skulle köpa en annan ras. Men efter allt strul med att Carro inte går att få parad har jag helt tappat sugen. Blivit så himla besviken, ledsen o uttömd på energi. Så tanken är att jag tävlar på i brukset med underbara Carro och nästa lilla princessa blir det att tävla lydnad också ska jag ge mig in på helt nya marker: Jag ska lära mig att valla!
Det är två tikar i kullen o vilken som jag får köpa visar väl sig längre fram. Jag har fullt förtroende för uppfödarens kunnande så jag hoppas att hon väljer ut rätt tjej till oss. Jag behöver väl inte säga att båda var lika söööööta:)
Nix pix, nu är det dax att gå ut o fylla i mer ved i pannan!
Ha det gott!
Kram Erica

3 kommentarer:

  1. men oj...........spännande med en ny liten valp och en ny ras :-)) Förstår att du vill valla med den nya lilla sötnosen. Får höra mer när vi ses. Kommer du på torsdag ?? Ktam

    SvaraRadera
  2. Synd att inte fina Carro kan få valpar men Grattis till den nya valpen...ny ras dessutom...vilken?

    Gu´ va´ besvärligt med både bilar o vatten :-( Tänk vad man saknar vattnet när det bara försvinner... man är ju så bortskämd med att det alltid rinner ur kranen...

    Välfärdsproblem kanske men ändå...:)

    Hoppas att ni har lika tur med valpen som vi hade..:))))

    Kram/Eva

    SvaraRadera
  3. Åh, mysigt o härligt med en liten valp!

    Kram Lena

    SvaraRadera