Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 7 februari 2011

Oj, har helgen redan varit??

Tjenix! Hua vad denna helg försvann fort, hann inte alls med:( Fredagen var jag så trött o slut troligen efter all spänning som var kring Titti. Så fredagen gjorde jag typ ingenting, utan jag gick o lade mig igen efter att ha skjutsat barnen till skolan. Såå skönt att bara vila en dag. Naturligtvis fick djuren sin skötsel o det vanliga pysslet med familjen, men inga "måsten". Titti är piggare så det känns förhoppningsfullt! Lördag så jobbade jag kväll på ICA o innan var jag upp med grabbarna till Åmot o så hämtade jag hästfinkan hos Anna o fick en pratstund o en kopp kaffe. Söndag morgon så stack jag iväg kring 8. Hittade gotlandsungtackor som var dräktiga på en annons. Sagt o gjort så bokade jag dessa o söndagen tillbringade jag i bilen o hämtade dessa tjejer. Jättefina i storlek o päls o betäckta med en väldigt fin gotlandsbagge. Hoppas på riktigt fina lamm efter dessa! Hade tänkt stanna o tigga en kaffe hos M utanför Sala på vägen hem. Men jag fick sladd med bil o finka på vägen ner o blev så attans rädd.... Åkte fel på ett ställe o skulle svänga in på en rastplats för att kissa o kolla kartan. Åkte såå sakta, men det var en tvär kurva ner o det var skugga där o så fick jag kast på bil o finka. JÄKLAR!!! Jag blev så himla rädd så det bara knöt sig i magen. Såg järnräcket o det var nog det enda jag såg, men fokuserade på vägen o styrde. Det är ju himla svårt att häva sladd på en bil med automatlåda o fyrhjulsdrift, men det måste ha varit is bara på en fläck, för jag bara styrde o så efter kastet så fick jag stopp på det o så fortsatte bil o hästsläp som inget hade hänt. Jag var som gelé i kroppen när jag klev ur bilen:( Benen darrade så jag knappt kunde gå! Men jag ringde Mattias o frågade om jag skulle strunta i fåren o åka hem, fast jag bara hade en liten bit kvar, för jag kände att jag är nog inte helt normalt funtad som ger mig iväg på sånt här själv.... Men efter att ha pratat med honom så kände jag mig lugnare o han tyckte jag skulle fortsätta, för han vet ju hur gärna jag ville ha dessa tackor. Hemvägen gick helt utan missöden o jag körde så försiktigt, men när jag kom förbi Tärnsjö kom jag på att f-n jag skulle ju förbi hos M o få kaffe, tja, då var det lite för sent. Men jag hoppas det blir en annan gång. Idag måndag =jobb o sen var det urstädning av finkan o har lämnat tillbaka den. Nu blir det lite fix med djuren o sen ska jag mysa med grabbarna. Jag ska fjäska för dom o äta lite gott med dom, deras favvo mat: Grillkorv o potatiskroketter o beasås! Vi har lite sen lördagsmys eftersom dom sov borta i helgen:) Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar