Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 28 februari 2011

Går o går....

Emil o Titti förra våren. den 24 april 2010.
Go kväll!
I morse gick jag upp kl.6 o släppte ut hästarna o gjorde mig i ordning.
En promenad till jobbet i -5 och solen var på väg upp, såå härligt! Var seg i kroppen för förkylningen har inte släppt greppet riktigt o stel i höfter o knän... Tja, ungefär som vanligt med andra ord:)
När man gått en bit kommer man in i en skönt takt o kroppen bara går o går liksom av sig själv. Jag gick där o njöt av det vackra vädret som var på väg att vakna till o Carro som kutade på o var helt tossig. Hon hade reflexväst o halsband o då blir hon kliig o varm o rätt som det är så störtar hon med nosen före rätt ner i snödrivorna o slänger sig på sidan o ålar fram. Allt går i 190 o det ser helfestligt ut!
Vi jobbade några timmar o sen traskade vi hem igen för Emil ringde o grabbarna var vakna. Så jag o Carro gick ca 7 km fram o tillbaka, tur att jag inte jobbade på ICA idag.... då är det längre:)
Vi var ner med Mattias bil till verkstan, så förhoppningsvis får vi den hel tillbaka så jag slipper gå o lifta. I morgon jobbar jag på ICA så då liftar jag med Maria ner o hem.
Har pysslat lite med djuren på em. o burit vatten. Himlars vad vatten det blir när det är så många törstiga munnar här hemma. Bar ut 40 liter till får o hästar, så då klarar dom sig till jag kommer hem efter jobbet i morgon.
När jag mockade såg jag att det låg en tuss på stallgolvet... det var Inez min viltgula dv.vädur som börjat plocka päls. Kikade lite försiktigt o det var blod utanför boet o så rörde det sig i pälsen i boet!!! Så himla spännande att se vad det är för nåt hon har fött. Ja, dv. vädurar såklart, men i vilka färger:) Det kan bli viltgult o japan i svart/gult, kanske nåt mer beroende på vad som finns bakåt. Bäbis ungar är snart tre veckor nu o det är tre blå o en svart unge. Sååå söööta!!!
Tja, nu är det väl bara att gå o ta in småtjejerna o ta sig ett hett bad. Mina ben är lite möra så jag mår nog gott av ett hett bad. Känner ju av höften när jag går mycket, men jag är så himla glad över att kunna gå så pass på en dag! Tänk innan jag opererade höften.... fy sån värk jag hade o jag kunde knappt gå alls.
Får väl ta det lite lugnare i morgon.
Ska nog prova rida Isa igen då om jag orkar.
Hoppas att hovslagaren kan komma i morgon oxå o verka Sól o Irma. Sen ska jag jaga Djurtjänst från Bollnäs så jag får en dag för Titti bestämd.... inget roligt alls, men jag vill få det överstökat för hennes o min skull. Nu får hon lite kraftfoder o äppelbitar varje kväll. Frågade Anna som är vet. på ATG o det gick bra att ge, -"skäm bort henne du!" sa hon. Det gör varken till eller från så huvudsaken är att hon blir lite extra bortskämd den tid hon har kvar. Fy, blir så ledsen när jag tänker på min underbara lilla häst.
Ha det gott!
Kram Erica

4 kommentarer:

  1. Jag beundrar dig Erica. Du har sådan energi!
    Ledsamt som attan med Titti. :( Tur att du har en liten valp att se fram emot.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Halloj grannen min!

    Du vet att det bara är att höra av dig om du behöver hjälp; skjuts eller hämtning. Såg också att vi får en ny granne, en liten svart/vit. Spännande, spännande....

    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni!
    Ja, det värmer att ha Märta att se fram emot. Det ska bli roligt med en ny liten familjemedlem att lära känna o träna.
    Kram Erica

    SvaraRadera
  4. Ja och du vet att Berra med än gärna sitter barnavakt:-) :-)

    SvaraRadera