Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 9 februari 2011

Svinkallt!

Gokväll!
Jobb idag o när jag kom hem bytte jag om o tog en prommis med vovvsen. Såå skönt när det är vackert ute, men det var friskt med lite blåst och -4 -så det bet i kinderna. Kroppen bara suger i sig solstrålarna o man får ny energi i kroppen:)
Det blev skoterspåret ner till skoterleden o sen Bladmursvägen hem. Tar ca en halvtimme i rask takt.
Hemma igen så fixade vi lunch o så blev det lite städning o bäddade rent. Sally fick ett välbehövt bad så hon luktar gott o kan sova i sängen;)
På em. gjorde jag en limpa. Har ett gott recept med grovt mjöl, russin, solrosfrön eller nötter o lingonsylt.
Mmmmmm det är så gott med nybakat!
Ikväll blev det fix med kaniner o mockning o intag o pyssel med hästarna. Nu blir det väl en dusch o sängen. Stackars Mattias åkte nyss för att jobba natt han. -14 ute nu! :(
Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är och bakar lite titt som tätt. Du kan väl maila mig brödreceptet så kanske (observera kanske:-) jag får lite inspiration jag också.

    Ska vi samåka på söndag till mötet, förresten?

    Kram från grannkärringen:-)

    SvaraRadera