Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 20 februari 2011

Så var helgen slut....

Gokväll! Idag har det varit pyssle o städning här inne. Det behövs ju liksom ibland:) Var ner o handlade o in på Villa Antik o köpte en fin chabby chic målad pidestal. Så nu står den bredvid fotöljen i hallen o det blev jättefint! Äntligen har kylan gett med sig o det var bara -4 mitt på dagen. Härligt! Det var så där så man tyckte det var töväder:) Mycket enklare när vattnet till fåren o kaninerna inte fryser bara man ställer ner hinken. Mmmmm vad jag längtar till vår o värme nu! Tackorna börjar ialla fall bli runda om magarna o det är ett säkert vårtecken när lammen kommer här på gården. Hämtade Emil som sovit över hos Alex o haft det så trevlig. Hem o gjorde sen lunch o sen blev det vila en stund. Mattias stack till jobbet vid 16,30 så då klädde jag mig o hundarna med reflexer o så blev det en prommis. Himla skönt ute när man inte behöver pylta på sig enormt med kläder för en promenad. En sväng efter Movägen ner mot "Pötbovägen" blev det. Kändes skönt i kropp o knopp:) Nu ska jag ta in hästarna o sen ska jag nog ta mig ett varmt härligt bad! Eva, det är en border collie vi ska köpa. Hoppas kunna lära mig att valla o ha henne till djuren. Det behövs en duktig hund här. Sen uppfödarens otroliga kunnande o varma bemötande gjorde att jag kände mig väldigt varmt välkommen som valpköpare. Det är också något som känns väldigt bra, att ha stöd o kunnande bakom sig som "back up". Där jag har kikat efter aussievalpar så är det väldigt ojämnt när det är mycket vall/ranch i linjerna. Tycker jag ialla fall. Det är mer skotträdslor o mer "heta" hundar. Nu är detta min personliga uppfattnig, kanske inte alls stämmer tycker andra. Men från de kennlar jag kan tänka mig att köpa valp så har dom inget nu till våren, eller så vet jag att dom har minst typ 10 tingade tikvalpar redan.... En planerad kull jag varmt kan rekomendera är från Cajiros, väldigt trevliga hundar. Hanen har jag träffat o gillar mkt o tiken är Carros halvsyster. Därifrån tänkte jag mig en valp, men sen kom tankarna med en mera vallinriktad hund så därför valde jag en BC. Efter all frustration o besvikelse med att inte få någon egen aussiekull, så känns det bra att byta ras. Nya träningsupplägg o ny energi:) Carro är ju inte lastgammal så vi har många år kvar i spårskogen o målen är att tävla i elitklass. Nix pix, nu ska hästarna få komma in! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar