Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 26 februari 2011

Vilken härlig dag:)

Sååå himla fin! Detta är tjejen med mest vitt.
Här sitter tjejen (till höger) o pratar förstånd med grabbarna:)
Såå himla fin har min egenuppfödda Sól från Alsjöberget blivit!
Tjenix!
Igår var jag ledig o då var jag ner o hälsade på valparna. Valpmys gör såå gott i själen:)
Det är så mysigt att kunna följa dessa småttingar o få se dem växa upp. Vi tog en kissprommis med Queen o Lazy o det är två underbara tikar. Lazy är så himla go o vill bara krypa in i famnen på en. Riktigt trevliga tjejer!
Båda tikvalparna i "min" kull är himla fina. Dom är jämna i storlek o igår var den svartare "kaxig" o morrade åt brorsorna som stod i vägen;) Den som jag fastnat för utseendemässigt är den mest vita. Det är kanske för att hon är avvikande i färgen? Ursöta är dom båda, så det spelar ingen roll vilken som hamnar här.
Sen var jag ner till en snabbis till Sandviken o handlade lite o sen förbi hos mitt syskonbarn Tim. Barn o barn....... jovars syskonbarn förblir han ju alltid, men det var hans 20-årsdag igår! GRATTIS!
Jag o Marie gick en liten sväng i skoterspåren med Carro o Teo (Alsjöbergets Best Commander). Oj, vad dom busade! Teo var helt snöig för Carro sprang över honom så han rullade i snön:) Roligt att se att dom kommer ihåg varandra. Carro har ju varit lektant när valparna växte upp.
När jag kom hem vilade jag. Är nog nån förkylning som spökar i kroppen för jag blir så trött...
Idag är jag stel som attans, men när det är väderomslag till milt så tar jag det gääärna;)
För i morse när jag vaknade var det -0,5. HÄRLIGT!!!! Äntligen kanske denna vargavinter har gett med sig?
Ut med hästarna i morse o mockade o fixade. Lugnt o skönt för alla grabbarna sov ännu. Vi har en extra här, kusin Jocke sov över o blir väl här lite när det är lov.
Sen fick jag meddelande av Jessica som haft mina islänningar att hon skulle komma. Så nu är mina hästar hemma. Jag red en pyttesväng på Isa!!! Ska bli jätteroligt att få fortsätta på det Jessica skapat med Isa. Tack snälla du för allt du gjort!
Så nu är tjejerna hemma, men Sól är till salu. Jag tror inte jag vill fixa med en unghäst o hon skulle nog må bäst av att hamna i en unghästflock o få leka med jämnåriga. Så vi får se hur länge hon blir kvar här hemma. En riktigt fin åring är hon ialla fall!
Nix, nu tror jag det är dax för em. kaffe!
Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar: