Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 1 april 2011

Mycket glädje också sorg....

Go kväll!
I natt sov Märta bättre o det var bara en vända ut för kiss vid 2-tiden. Härligt! Hon är en livlig o nyfiken valp som man blir väääldigt glad av!
Hon är med och utforskar allt nytt med massor av nyfikenhet o fast hon blir lite rädd ibland o backar några steg, så tar nyfikenheten överhand också går hon o kollar in det ialla fall. Underbar attityd!
Hon älskar alla repknutar o leker o kampar med dem. Hon försökte ta Carros tuggben idag, men se det gick inte. En markering över nosen blev det o Märta gnällde till o drog iväg en bit. Men satt sen o tittade på Carro o smög sig sakta närmare. Stannade o satt o tittade o liksom funderade över vilken strategi hon skulle tillämpa;)
En liten koppeltränings promenad bort till grannen blev det med Märta idag. Man blir så slapp med koppelträning när man bor så här, men en liten bort till Östen o vända tänker jag ta varje dag.
I morse när jag kom ut till Ullas lilla minilamm så var han tyvärr död. Väldigt sorgligt o jag blir så ledsen. Men ändå känns det bättre att han dog nu efter bara ett dygn, hade jag fått fortsätta flaskmata han nån dag till o han sen hade dött hade det varit ännu jobbigare.... Troligen var det något fel på honom o därför var han liten o klen. Så man får se det på det sättet för att orka med när det blir sorg. De andra två är ialla fall pigga o full fart på dem. Så det är mycket glädje med lammen också!
Det kommer nog fler lamm de närmsta dagarna, för alla andra tackor är runda som ballonger runt magar o juver;) Faktiskt skönt att mina "Västerängs tackor" ska lamma i maj. Då får man ett andrum innan de tre ska till o få. För det är mycket extra koll o spring hos fåren när det är lammtider. Man vill ju att det ska gå så bra som möjligt o jag vill inte för allt i världen mista nåt lamm eller ännu värre en tacka pga nåt som jag kunnat hjälpa till med också var jag inte där. Nu är jag inte ut på nätterna, utan sista kollen innan jag går o lägger mig o sen upp o ut vid 6-tiden.
Har kollat yotube klipp nu med vallhundar. Åh, vad härligt det ser ut!!! Jag hoppas att jag kan lära mig så pass att jag o Märta kan starta vp nån gång... Jag tvivlar inte på Märta, men mig själv... jag blir väl nervös o vimsig o gaaaah! Men jag vill försöka nån gång ;)
I eftermiddag hade vi fikafrämmande. Tur att jag hade bakat bullar! Men mina härliga svärföräldrar hade en supergod tårta med o blomma o pengar. Så en lite sen födelsedagsfika blev det. Dom var ju i Spanien när jag fyllde år -i tre veckor. Gissa om dom är bruna o fina!
Nej, nu ska jag gå ut o mocka. Har inte orkat göra det än idag. Min kropp gillar inte dessa jäkla väderomslag o regnande:(
Ha en härlig fredagkväll!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Ska verkligen försöka komma ut och fota någon dag,Annika kanske vill följa med.
    Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med lilla lammet :(

    Det kommer säkert att gå bra med vallningen... Märta ser fin och alert ut! Och så söööt! :-))

    Vi börjar agility i maj och kanske också en lydnadskurs till, inte för att Bea är det minsta olydig, mer för att få träffa och umgås med flera hundar samtidigt.

    Den 16 april är det dags för terrierspecialen i Skellefteå... ni håller väl tummarna!!!???

    Trevlig helg! Hälsa alla!

    Kram/Eva

    SvaraRadera