Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 28 juli 2011

Första dagen på semestern:)

Tjenix!

Första dagen på semestern idag! Tog ju en veckas ledigt o det känns himla skönt. Trist nog känner jag av lederna idag, men i sakta mak kan man ju fixa lite här o där. Har planterat min nyinköpta ros i landet o var o tog fin matjord/gödsel o satte ner den i. Känner av axeln så f-b när jag grejar, så sen blev det att läsa bok på verandan med en mugg kaffe, inte helt fel det heller:) *mmmmmmmm*

Har plockat lite hallon bakom huset. Märta är helt tokig i hallon o går hur länge som helst där o käkar hallon. Men nu fick jag plocka lite också. Så gott att ha i filen! Tyvärr är det inga blåbär i år, så det blir ingen blåbärssylt... men orkar jag så ska jag försöka plocka lite mer hallon o göra en burk sylt.

Vi tog nyss en promenad ner till åkern med hundarna. Dom är lite halvslöa i värmen, inte full sol idag, men varmt o kvalmigt. Blir en tur till bruks snart o köra lydnad.

Skulle ha varit med hundvänner på valltävling i dalarna idag, men kroppen sade stopp. Blir IK1 tävling på lördag, så jag ska åka o titta då istället. Hade tänkt åka på båda, men att sitta o åka ända till Säter kändes bara för jobbigt när jag känner av höften.
Såg på facebook att Anders o Maid hade vunnit sin klass -Varmt Grattis! Dom har sett kanon ut på träning, ialla fall vad jag kan se. Men när det är bra så syns det, även för ett blåbär som mig:)

Jag o Mattias har kikat på planer för fårens boende. Vi, eller hm, Mattias ska få bygga dörrar till öppningen i vindskyddet o ta upp en mindre dörröppning på kortsidan i söderläge. Då kan vi bygga ut taken en bit på kortsidan mot huset så vi kan ha ett litet höförråd där eller ställa fyrhjulingen eller släpvagnen där. Sen ska han få göra trästaket en bit så jag får en vallningsfålla i lilla hagen bakom växthuset. Då kan jag träna vallning, hund o ev. rida där. En fin grind vill jag ha in till den större hagen så jag kan öppna enkelt. Blir huuuur bra som helst!

Stallet är äntligen nymålat. Härom dagen så började Mattias rolla väggarna vita o jag målade det pilliga intill stolparna. Nu har Mattias målat stolparna o boxdörrarna svarta o det blev superfint!

Nix, nu ska jag gå ut o kolla var Agnez, franska vädurshonan är, hon fick gå ut lös på gården för hon börjar bli så fet så hon behöver röra på sig!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar