Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 21 juli 2011

God morgon och 3-3!

 Vår inneboende "Teo" -Alsjöbergets Best Commander på bron



 Här är ett kort knäppt uppifrån när jag håller på o lagar mat... en trött Teo sover vid mina fötter!


Bustjejjerna;)



Ja, så var man uppe med tuppen igen då, trots ledig dag....
Hade tänkt mig sovmorgon o hade inte ställt klockan. Men vid 5,40 så började Teo att putsa mustachen o vände o vred så jag vaknade. Sen när jag började lägga mig till rätta o dra täcket över huvudet o försökte somna om, då började Sally att vakna... Tja, då var det bara att gå upp då.

Satte mig här o plickade på datorn. Det är enda tiden på dygnet då datorerna är lediga i huset o ingen som sitter online o spelar spel, så då kan jag lägga in bilder i min blogg vilket inte går när huset fullt med grabbar sitter på datorerna.
Kikade ut på mina kaniner... vilka kaniner?!? Alla tre hade rymt!
Men kvinnans list fick in alla rätt snart, så nu är de två viltgrå måsterrymmarna förpassade tillbaka i kaninhotellet. Dom kryper nämligen genom maskorna i kompostnäten... gotlandshanen är återigen i komposthagen så där är vi nog inte klara... Men än så länge är dagens resultat 3-3 i rymningar o infågningar!

Passar på att ta en kopp kaffe medans dom är inburade;)

Idag blir det nog en runda in till Gävle o lite shopping. Mattias skulle ha nån nätverkskabel o jag vill titta på lite blommor o kläder.
I förrgår var vi in till Valbo o hade en "Emildag". Han var så glad så han lyste upp hela Valbo han! Vi handlade databord o stol o en ny matta till hans rum. Isac ville inte följa med, men jag köpte en matta till honom också. Han fick ju databord o stol OCH dator när han fyllde år.
Sen blir det inge mer inköp hos Anderssons på ett tag!

Vi har även betalat resan. Så den 24:e augusti bär det av mot Kanarieöarna, närmare bestämt Bahia Feliz o bo på hotell. Vi lade till så vi bor mot poolen på nedre plan o har hästenssängar. Hur skönt ska inte det bli????? *mmmmmmm*
Men jag längtar väl som vanligt hem till mina djur jag:)

Nej, nu ska jag nog släpa upp resten av familjen så det blir något gjort idag!

Ha en bra dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar