Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 13 juli 2011

Livet är vad man gör det till!

Go kväll!

Efter förmiddagens jobb blev det lite slappt i solen en stund. Skönt att få en kaffetår i solen o bara njuuuta.
Sen tog jag tjejjerna o koppel för ovanlighetens skull o promenerade runt hela bladmuren. Den prommisen tar mig ca 45 min i rask takt. Då blir det först skogen så tjejjerna får springa lösa o sen grusvägen så det blir koppelträning också, fast Carro får gå lös hela vägen hon. Det är skönt när man kommer in i en bra gåtakt i lite högre tempo o man bara hör det rytmiska stegen i gruset under skorna, fåglarna som kvittrar o traktorerna som arbetar på åkrarna ikring. Härligt avkopplande!

Sen, när jag ändå var rätt pigg idag, så staplade jag in 3 skottkärror ved också planterade jag lite nya blommor i krukan under äppelträdet. Fixade med hö o vatten till alla kaniner o vattnade i växthuset. Sen var jag trött! Blev att lägga sig o vila en timme så jag fick tillbaka lite ork. Fixade middag, tackogratäng o sallad. Supergott! Så nu sitter man här o är proppmätt o nöjd.

Mattias har laddat ner kort jag knäppt med min mobil. Hm, teknisk som jag är tvivlade jag på att man kunde få ner dom i datorn:)
Lägger ut kortet jag knäppte igår när vi var i skogen. Är det björn? Det var två avtryck i leran i skogen bara 400 meter från vårt hus. Ingen stor björn isåfall.... men då kommer ju tankarna om det är en unge, då har den ju alldeles säkert mamma björn med sig också. Hm, lite läskigt att vi har björn alldeles runt knuten, men det visste jag, men när man ser spår tänker man mer på det ju..... Både spännande o lite otäckt!

 Inte så stort spår men ändå... visst måste det vara björn? Eller har något annat djur såna här avtryck??




 Lördag kväll var det helt underbart skönt o vindstilla. Då åkte vi ner till ICA o köpte en varsin sallad som vi avnjöt vid Vallssjön. Efter maten badade Emil o hundarna o det var så vackert.


Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar