Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 15 juli 2011

Spårjakt!

Tjenix!

Igår var jag upp till bruks en sväng o tränade. Carro gick sådär o jag har tänkt i träningen att jag inte ska tjata på henne eller bli arg, utan har hon inte rätt träningsattityd o vilja så sätter jag in henne i bilen. Så blev det igår o Märta fick träna istället. Märta går jättebra vid sidan o har enormt focus o bara vill jobba. Man blir glad av denna hund i träningen! Hon bara vill, spelar ingen roll vad det är, bara hon får jobba. *ler* hon gör mig verkligen glad!


 Carro o Märta framför roslandet framför stallet.


Träffade på både Kakan o Tuva med mattar på bruks. Det är så roligt att få träffa mina små ibland o särskilt när dom har duktiga mattar som jobbar så fint med dom.



Åkte sen hem o käkade lite. Pratade om björnspåret jag såg härom dagen. Mattias o Emil ville också se det så vi gick dit o tittade. Det var roligt att gå där o kika på alla spåren i leran. Massor av hundavtryck då...... Men även rådjur o älg.

Hundarna hade jätteskoj o speciellt Sally tog spårletandet på fullaste allvar o var djupt i leran o kollade med Märta som  backup så dom inte missade nåt... :)



Sally gillade att snosa i alla spåren i leran o Märta tyckte det var skitkul att springa så leran stänkte.....


Ett stort älgspår var det här!


Efter skogsturen blev det lite vedstapling för grabbarna medan jag kollade djuren OCH spolade av tre stycken hundar med slangen. Klockan var 22 när vi kom in!

Idag ska jag hämta kyckling, så det blir en eftermiddag i bilen. Är trevligt det med!

Ha en fin fredag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar