Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 11 juli 2011

Måndag kväll..

Tjenix!

Helgen gick i en rasande fart... Jag har haft en toppenhelg i Högbo!

Själv satt jag som skrivare till domaren som var Shania. Första parkett mitt på banan är inte illa, bredvid domaren som förklarade varför mm. så var det helt kanon. Jag lärde mig massor i helgen. En helt otroligt välordnad tävling där tävlingsledaren inte missat nån detalj. Jag blev verkligen imponerad av djurhantering, banan, all skyltning - jättefina skyltar, priserna, maten o fikat, trevligt folk ja jag kan fortsätta med varenda detalj kring tävlingen, ALLT var så genomtänkt. Helt suveränt!
Det var verkligen underbart lärorikt att få vara med om denna tävling. Nu är man ju taggad o vill lära sig valla så jag kan utnyttja fina Märtas kapacitet!

Idag var det jobb igen o de timmarna går som vanligt fort. Sen hem o jag vilade ett tag. Min axel är lite öm o jag vet inte om det var vädret jag kände av. Blir då så fort trött o bara måste gå o vila o sova en stund, men sen kan det lika snabbt vara över. Knepig min kropp....

Pyssel med djuren o vattnade i trädgården. Sen stoppade jag in hundarna o åkte ner till Högbo igen. Bilen hittar själv nu:)
Ikväll tittade jag när först Anders tränade sin duktiga Maid o sen var det Mackan o Rossos tur. Man lär sig mycket av det dom tränar o jag försöker se, höra o lära. Man är som en svamp o suger åt sig allt man bara kan:)
Jag tränade Märta lite i linan idag. Hon fick fösa fåren lite fram o tillbaka o så tränade jag ligg bakom fåren också. Hon är så duktig o allt bara finns i min lilla hund. Imponerande! Fast lite skrämmande för det blir ju upp till mig att lära mig allt så jag kan föra henne. Men jag ska göra så gott jag kan!
Jätteroligt att träffa Mackan o Rosso igen, och alla andra också!

Nu blir det dusch o sängen!
Kram Erica

1 kommentar: