Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 27 juli 2011

Onsdag kväll..

Tjenix!

Jobbade på fm. sen hem o bara satt o njöt med en kopp kaffe på altan. Idag har det varit underbart väder!

På em. åkte vi ner till svärföräldrarna så grabbarna o hundarna fick ta ett dopp. Mötte först upp Erika så hon fick sin nya kanin med hem. Hennes gamla kanin blev ensam när deras andra dog. Så hon ringde o undrade om jag hade någon som kunde passa dom. Eftersom jag vet att Erika är superduktig på pälsar och kaninen får ett paradis att bo i, så erbjöd jag henne min goa lilla Mumsmums. Hos dom får hon ett toppenhem som hon förtjänar så fast jag redan saknar henne rysligt så känns det väldigt bra. Som tack fick jag så fina blommor, en pellis med rosa otroligt söta blommor och en hibbe. Tack snälla du! Måste bara fråga vad pellisen heter, för den hade ingen namnskylt. Är roligt att veta namnen tycker jag.

Efter bad o fika hos svärföräldrarna åkte vi hemöver. Tog upp färskpotatis i landet o till det hade vi underbar grillad kycklingfilé från Ockelbo Kyckling. Mmmmmmm!
I potatislandet växer också ringblommor! I landet bredvid där jag har blomkål o broccoli växer denna vackra ringblomma som jag köpte som nyhet i våras:



Och frösådd från förra året, som var en nyhet då växer denna härliga ringblomma i ljust gult med toning åt vinrött/orange i mitten:



Efter middagen åkte Mattias o tränade fotboll o jag packade in Carro o Märta o åkte till bruks o tränade en stund.
Carro körde jag igenom 3:ans moment. Det mesta gick bra förutom metallen som det tydligen gått troll i.... Men rutan o hopp apport var kanon o även fotgåendet o sitt under marsch. Tja, vi tränar på!

Märta fick gå fot, träna sitt stanna, sitt stanna o inkallning, ligg stanna och även lite apportering. Hon är bara sååå härlig att träna! Jag går med ett leende hela tiden, hon är bara underbar min lilla tjej:)

Ha det gott!
Kram Erica


1 kommentar:

  1. Tusen Tack för att du gav oss förtroendet att ta över Mums-Mums,hon verkar trivas och utforskar sin nya "bur" med stort intresse ; )
    Undra ens om Benjamin fattade att det var en ny tjej han fick,verkade inte så ; ))Lurv som lurv vettú *ha ha ha*
    Pelargonen heter Augusta,otroligt växtvillig och blomrik.Har du ett svalt rum i vinter kan du förvara den inomhus,annars i ett mörkt förråd med ca10grader varmt.Den vill kanske ha en ny kruka snart,jag planterar mina i rosjord som jag blandar upp med små leca kulor.
    Ha det gott /Erika

    SvaraRadera