Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 20 juli 2011

Onsdag..

Tjenix!

Jobb på fm. som vanligt. Har världens bästa jobb! När jag kom i morse, kom Siw ut med kaffe så vi började dagen med kaffe i solens varma strålar under äppelträdet *mmmmmmm*!

Hemma fixade jag lite med djuren. Har kollat in vilka tacklamm jag ska behålla i höst. Det är ju svårt när man ska välja ut såå många. Hm, två (2!) ska stanna:)
De andra ska säljas som livdjur o det är extra roligt! Så glad över att få sälja till liv för dels så får dom ju fortsätta nån annan stans o man slipper slakta o dels för att dom verkligen är jättefina iår. Men gud så veligt det är att bestämma vilka två som ska stanna....

Fick för mig att kaninungarna skulle få flytta till stora beteshagar o snodde ihop en massa kompostgaller o nätade tak. Flyttade dit tre hanar så dom skulle få härligt sommarboende med gräs under tassarna. Två viltfärgade tyckte dock att det var bättre utanför.... för när jag kikade ut var bara japantecknade gotlandshanen kvar i buren!
Märta hade stenkoll på en unge:) så den var det bara att gå o plocka in. Den andra krävde lite mer insatser, men blev också infångad. När jag tittade ut igen efter en timme så var bara japanhanen där, de andra borta igen! Jädrans kaniner!!! Men efter en liten stund var de två rymlingarna infångade o förpassade i en annan bur -rymmningssäker! Fick en massa rivmärken på armarna av grabbarna, dom ville inte alls vara medgörliga andra gången:(

Bakade en morotskaka o kokade en termos kaffe o drog ner till Högbo ikväll. Hade träff i fårhagen för lite vallträning. Alltid lika trevligt!
Märta fick fösa i linan o hon är verkligen jätteduktig. Tränade även "ligg" och "get up" när hon ska gå frammåt igen. Min goa lilla ärtan pärtan Märta! Blir alldeles varm när jag tränar min lilla tjej för hon är så duktig. Men hon fick bara ett kort pass för hon är ju bara bebis än, så det gäller att ta det lugnt. Tittade också när Anders o Maid och Shania o Bride tränade. Åh, vad det är härligt att se samspelet o hur lugnt fåren går. Ingen stress över djuren o inga stressade hundar eller förare -DET är vallning det!

Nej, nu ska jag nog stoppa nåt i kistan, sen blir det en skogstur med vovvarna. Älskar dessa ljusa vackra kvällar!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar