Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 1 juli 2011

Många vovvar är det:)

Märta pussar på mamma Lazy!
Tre generationer! Närmast mormor:Nisses Joy, mamma Lazy o Finnvallens New Märta
Tjenix!
Började dagen med prommis med Märta, Sally, Joy o Lazy. Vi gick en 20 min i skogen så tjejjerna fick springa av sig. Sen hem o satt Joy o Lazy i hundgården o tog med Bride o Queen på rastprommis. Vi är hundvakt!
Jag var lite orolig om jag hade tagit på mig för mycket när jag lovade att vara hundvakt åt 4 hundar över helgen. Men 4 väluppfostrade hundar är mindre besvär än 1 ouppfostrad! Vilka härliga tjejjer!
Shania o Anders var upp med vovvarna igår kväll. Vi började med kaffe o rabarberpaj med vanlijvisp. Gott!
Sen ut så Shania passade på att träna mina vrånga tackor i hunduppförande. Ulla var vrångast som vanligt... och även nån till tacka försökte vara uppstudsig, men se det gick inte. Himlars vad duktig Lazy är! Blev såå imponerad av hennes slit o stora mod mot tackorna. Det var extra svårt med midjehögt gammelgräs o vansinnigt varmt o kvavt ute. Hon gav sig inte o de tackor som inte gick undan fick lära sig att veta hut. Inga dumheter från henne, men så säker o bara tröck in de som inte ville låta sig vallas utan hellre ville försvara sig o lammen o stånga hund. Queen fick också jobba med tackorna o sen fick Lasy en sista träning på dom. Jättetrötta hundar efter slitigt jobb. Dom blev spolade med slangen o fick vatten när vi kom tillbaka. Sen blev det en koppelprommis så dom fick stretcha lite innan de fick göra kväller, och jag med:)
I kväll blir det skogstur med alla vovvar igen. Då tar jag nog alla samtidigt o så får de turas om att springa lösa. Mina tjejjer är snälla o nyfikna på nykomlingarna o Shanias hundar är så himla trevliga de med. Roligt att lära känna alla tikarna på nära håll. Gamla mormor Joy sov med Emil hon. Han gillar hundar som sover på hans rum o gärna i sängen:)
Har varit med några hedemoraägg för kläckning idag. Hoppas hoppas jag får några kycklingar om tre veckor! Tack snälla Ni för att jag får lägga med ägg i er kläckare!
Nix, nu väntas fotbollsgrabbarna hem från plan. Ska grädda pannkakor så blir det egna jordgubbar o grädde till!
Kram Erica

1 kommentar: