Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 21 juli 2011

Inneboende....

Go kväll!


 Så här ser det ut i vår säng när vi har inneboende på besök!
Finns det hjärterum finns det stjärterum! ;) Tror faktiskt att Teo mår rätt bra fast han är borta!



Hade ju tänkt åka o träna på bruks i kväll.... Tog en promenad med hundar o Mattias i skogen först. Klumpiga jag klev på en gren som vände upp o jag fick värdens smäll på knät:(
Hade så ont så jag bara stod en lång stund o tårarna rann..... Måsta ha träffat rätt på en nerv eller något. Tja, det går ju över o det som inte dödar härdar! Men det gick ännu saktare hemöver.... Hundarna fick ialla fall sin skogsprommis men de 1,5 km hem kändes extra långa idag...

Alla får o hästar var hemma när vi kom hem så jag gick och stängde så dom blir hemma i natt. I morgon bitti ska jag märka tacklamm o någon gång i morgon fm. kommer en tjej o köper tacklammen. Jätteroligt att dom få bli blivande tackor i någons gotlandsbesättning!

Tråkiga händelser har också inträffat. Någon eller mer troligt några, har varit o stulit tacklamm i Högbo. Det är 6 av lammen jag o Märta är ner o tränar på som stulits. Det känns så fruktansvärt tråkigt att något sådant händer 2011! Lammen är hittade efter Tunavägen  o det ser ut som att de är halall slaktade, dvs. är det muslimer som slaktat dom o också stulit dom. Blir såå illa berörd av såna handlingar. FAN kan inte folk hålla sig till vad som är deras o ge FAN i andras djur. Tänk vad dessa stackars djur fått lida innan dom dog....  Åh, blir såå ledsen!!!
Hal


Ikväll har vi grillat o nu tog jag ett litet glas vitt till maten. Hoppades att det skulle döva mitt knä, men icke. Men i morgon är det nog bra!

Ha det gott! JAG ser fram mot i morgon kväll, mer om det senare! :)
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Nu känner jag hur adrenalinet bara kokar i huvudet på mig,MEN det där behöver inte vara muslimer,utan halallslaktat äter Mandeérna också.Hursom spelar det mindre roll vilka neandertalare som gjort detta, måtte det komma fram vilka det är och att dom blir dräpta på samma sätt,då kanske deras släkt och vänner lär sig skillnaden på mitt och ditt och att vi INTE accepterar djurplågeri i vårt land SVERIGE ! *ARG* /Erika

    SvaraRadera