Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 8 juli 2011

Fredag igen!

God morgon!

Uppe med tuppen som vanligt fast jag har sovmorgon idag. Släppte ut hästarna som sovit inne i natt. Vill ta in dom ibland för att kolla igenom dom o klia lite på fölis. Hon är inte så mycket hanterad än, så jag vill ju börja med det. Samtidigt är jag fortfarande dålig i axlar o skuldror så jag vill inte få för mycket jobb med mockning....



Igår var jag upp till bruks o tränade igenom vovvarna. Carro gick jättebra i det jag tränade, men rutan kan vara lite disträ ibland... Körde vittringen, första gången mer tävlingsriktigt dvs. med flera pinnar. Skickade Carro tre gånger o hon plockade rätt varje gång! Kanon. Lite fritt följ men pga värmen korta pass med kvalité.
Märta tränade jag kontakt vid sidan o jag får passa mig för hon tittar o går efter min hand... detta tränade vi på igår o jag var noga med att belöna när hon tittade upp på mig o inget annat. Hon är så duktig min lilla tjej, blir glad av att träna med henne!

Sally var också med. Hon gillar godis o en hade sin dotter på kanske 5-6 år med. Annikas valp tyckte barnet var jätteläskigt så hon fick ge henne frolic. Sally älskar barn OCH godis så hon trängde sig fram o bjöd på sina konster. Hm, dansa o sitta:)
Även Kakan var där så jag tog några kort. Kakan är sååå lika Sally både i utseende o sätt. Håller en tumme för Kakan o Tuva som ska till Alfta på utställning i helgen!
Stina var där med Puma o dom gillar varandra. Fast Sally gillar nog de flesta hon:) Så Sally hade nog en heltrevlig kväll på bruks!
Ja, trevlig hundträning, underbart väder o fika o prat = en riktigt härlig kväll på bruks med våra hundvänner!

Igår var jag o Emil in o hälsade på Isa vid Stall Islandica. Hon är så fin min lilla häst! Hoppas hon utvecklas lite till i ridningen innan hon kommer hem. Ev. får hon stå där ett tag längre än jag först tänkt. Jag är glad att jag bestämde mig för att inte sälja henne, men det är ingen panik att ta hem henne, dom gör ett jättebra jobb med henne där. Vi hann också med att äta på McD, shoppa lite mat på Coop och stanna hos farmor o farfar så Emil fick bada o jag en kaffe. Härlig dag med min lilla grabb!

Idag blir det lugnt. Hoppas på lite solsken så ska jag sitta o njuta i solen o bara koppla av. Fix med djuren o blommor mm i trädgården blir det såklart, men det är ju bara roligt.

Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar