Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 2 september 2011

Borta bra.. men hemma bäst!!!

Tjenix!

Ja, nu är vi hemma igen o det är så skönt. Vi hade en underbar semester på hotell Playa Felize på Bahia Felize -Gran Canaria. Solsken o så härligt varmt o skönt o avkopplande på alla vis. Men.... ni som känner mig vet att jag inte är nån "vifta på tårna i en vecka typ":)

Jag såg fram mot att det ingick att de diskade 5 dagar på rummet o städade o bäddade mm. Men VAD ska man då göra??? Så jag gjorde disken o bäddade o plockade så gott jag kunde. Vi hade strandpromenaden bakom vårt hotell så vi gick minst 1 o ibland 3 gånger om dagen den fram o tillbaka, knappt 2 km ungefär. Sen var det sol o bad för resten. Man gick o väntade på att få äta, så något hände:)

Hotellet var superfint o fräscht o även området ikring. Vi hade lagt till så vi fick lägenheten mot poolen o det var toppen! Det gick nog inte att få närmare poolen än vi hade det. Så grabbarna sprang fram o tillbaka som dom ville o badade. Vi var även ner till havet o badade o till grannhotellets pooler. Så grabbarna har fått bada denna vecka!!!
Väldigt skön semester, men väldigt skönt att vara hemma igen!
 Utsikt över poolen o hotellets restaurang lyser upp bakom, en vacker kväll!


 Kvällspromenad med havet bakom o de vackra blommande hibiskusarna bredvid mig. Härligt!


 Grabbarna i poolen!! Måsta vara rätt tidigt eller sent för det är så lite folk i poolen:)


 Knäppt från vår altan mot poolen.


Superfin hibbe, och Erika: Jag HAR tagit en stickling av denna! Hoppas nu att den vill överleva så ska du få skott!

Tyvärr fick jag en rejäl förkylning. Vaknade upp på lördag morgon o var däckad... tog det lugnt o orkade inte vara i solen varken lördag eller söndag, men måndag kunde jag ialla fall ta en prommis o ligga lite i solen.
Är fortfarande himla förkyld, men det ger väl sig snart hoppas jag.

Tillbaka hem kom vi onsdag natt vid 23,30. Åh, vad skönt att komma hem o Åh vad glada hundarna o katterna blev!!!
Svärföräldrarna har varit hus o djurvakt o som vanligt var det så härligt att komma hem. Sam har fixat o donat ute o byggt på vår altan o murat upp en så fin mur. Lillemo har gått igenom o städat hela huset o det är såå himla fint både ute o inne. Fönster är torkade, gardiner bytta, tvättstugan helt ren. Ja jag kan inte skriva allt, men jag har världens bästa svärföräldrar!!!

Nu går vi bara o njuter av att vara hemma i vardagen o på våran härliga gård!

Nej, nu ska jag avnjuta en kopp kaffe på altanen. Sen ska jag rensa lite lingon o kantareller som jag plockade när jag o hundarna var på skogsprommis efter jobbet. Nästan två timmar i skogen o det var såå härligt!

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Hibben ser underbar ut ! Se nu till att ha varmt och skönt i akvariumet och ett väl tilltaget blött gruslager och inte att förglömma,ljuset på dygnet runt ; )
    Jag tar gärna en stickling på den sen : )

    Ha det bra /Erika

    SvaraRadera