Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 30 oktober 2011

Jag gav mig....

Tjenix!


Idag är det söndag o vi har ställt om klockorna till sommartid. Det är ju roligt när man ändå vaknar strax innan kl.7 också ska man ställa tillbaka klockan en timme..... Så vid 6 var jag uppe i morse:)

I torsdags så gav jag mig för Mattias ca två månaders tjat. Han har bett mig kontakta Leila som har Showbusiness kennel för att höra ang. valp. Jag har ju försökt få till att vi skulle köpa en staffe för dom har lämpligare storlek. Men en staffes explosivitet o lite galna sätt har vi insett att det inte är lämpligt för oss. Så i torsdags ringde jag då (äntligen enligt Mattias!) och hörde mig för med Leila. Hon blev såå glad över att vi ville köpa en valp från henne. Vi hade nämligen kontakt för ett par år sedan, men då skulle jag operera axeln o vi avstod då.
Nu hade hon en kull med samma tik och en riktigt bra hane. Mormor till denna valp är helsyster till vår Maja, så det känns himla bra att få tillbaka dessa linjer!

Vi åkte ner fredag morgon o köpte denna kille. Han kallas Nicke, för att hedra Maja som hette Nike i stamtavlan. Han är en otroligt lugn o stabil kille! Nu är det såklart mycket nytt när man flyttar, men han är så himla cool o orädd, men lugn o harmonisk. Helt underbar såklart!

Här är nyhemkomna o nybadade frussna Nicke framför fläkten o inknölad med Sally i bädden:)



Nicke o Sally myser!


Mormor Addemans Nora, Majas helsyster, 12 år!

Här framför mina ben på väg hem!

Igår var det dax för lammen att vandra vidare. Skönt att ha det gjort o skinnen är nu saltade o ska sen ligga en dryg vecka innan de kan lämnas på beredning. Ska bli toppen att få frysen full med lammkött också. Nu längtar jag efter lamm o kunna göra grytor o grillskivor o allt annat gott.

Idag är det gråtrist så vi tar det nog bara lite lugnt idag. Ska gå ut på åkern utanför o lägga lite bebisspår till Nicke. Jag ska bara instruera o Mattias ska få gå det med sin vovve. Lika bra att dom får träna ihop sig med en gång, jag kommer inte att orka gå spår med Nicke för jag tror han kommer att bli en stor hanne. Men lydnaden ska jag greja med.

Nej, nu ska jag gå ut o ta en liten skogsprommis med vovvarna. Hoppas dom inte jagar bakom knuten idag som dom gjorde igår:(

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar