Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 20 oktober 2011

Torsdag kväll...

Tjenix!

Så himla skönt att vara pigg igen idag!

Började med en koll av fåren i morse. Baggen kom fram o var lurig, men jag kliade honom lite på halsen o puttade undan honom när han såg lömsk ut o gick vidare för att hämta shettisarna. Då tog han sats o tänkte stånga mig! Jäklars vad arg jag blev, baggskrälle! Snärtade honom med grimskaftet över nosen så han slutade, men då backade han igen o kom. Snärtade honom igen över nosen o skrek åt honom. DÅ kom Carro! Himlars vad rödtottan blev arg på baggskrället!!! Hon skällde o högg mot honom så han backade. Jag berömde henne o hon fortsatte o motade honom bort från mig o in i flocken drygt 20 m bort. Då kom Märta o Sally farandes som två jehun. Märta rundade flocken o jag rappade i ligg när hon var mitt bakom sett från mig, sen lade jag Carro framför mig så dom höll flocken från två håll och så kunde jag gå o ta Irma i lugn o ro. Som tur är följer Norma (fölis) med henne, så vi gick ur hagen o stängde o så kallade jag in hundarna.
Snacka om turbulens i hagen! Tur att hundarna kom o hjälpte mig, dom är verkligen guld värda. Men vad Sally gjorde där vette katten:)

Sen en skogsprommis med vovvarna i godan ro. Pust vilken morgon!

Jobbade på ICA o stod o bjöd på supergod rotfruktsgratäng med skinka. Roligt att jobba där när man får bjuda på god mat o alla är så positiva.
Sen hem o vi gick en skogsprommis innan det blev mörkt med hundarna.

Kvällspyssel är att jag kollar o letar hane till Sally.Vi planerar ju att para henne på nästa löp i februari. För vad än det skrevs i förra inlägget om "för snälla" Jack Russlar, så är jag ialla fall stolt över mina uppfödningar. Sen om valparna efter Sally är för snälla o "icke terrierlika" får ni fråga våra valpköpare om.
Att Sally inte visar sin bästa sida när vi är på utställning, utan är som en "blöt fläck" är ju trist, men titta på henne i viltspåret eller här hemma i skogen, så är det en helt annan hund! Hm, och till hennes "terriersida" kan jag ju tyvärr också lägga till ett par döda kycklingar, en vessla mm. till meriterna..... Men det jag hör från mina valpköpare är bara glada o stolta terrierägare o det värmer mig oerhört! Vill nån annan föda upp elaka satar så är det upp till dom:)

Ha det gott o var rädda om er!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar