Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 2 oktober 2011

Valpträff!

Halloj!

Har kännt mig förvirrad o stressad o det har bara snurrat i skallen ett par dagar. Det har varit planering med mat osv. inför valpträffen o man vill ju att allt ska klaffa.
Idag var dagen D!
Gjorde tackogratängen igår o hade köpt lite färdig sallad. Var till ICA och handlade mer innan jag åkte till klubben: tackochips, Loka, kaffe, kladdkaka o vaniljglass till efterrätt.o mer sallad, tomat, gurka o majs, salsa, baguette o bregott, papperstallrika o muggar.... Åh, det snurrade i skallen o jag kände mig superstressad!
Snälla Anna kom en timme innan vi hade stämt träff och hjälpte mig att fixa med allt. Tack snälla!

Så kl. 11 kom det 8 st av Sallys valpar med familj. Så himla roligt att ni kunde komma!!!
Det var ur första kullen: Marie och Teo, Tobbe o Tina med Bamse, Mary-Anne med Steffi
Ur andra kullen: Malin o Fredrik med Foppa, Täppas med hela sin familj, Anna med Timon,
Anna och Tuva och Kerstin och Kakan

Vi började med att "mingla" så alla kunde träffas o prata o titta på alla hundar. Sen gick vi ut på appellplan o släppte hela russelgänget lösa. Gissa om det blev russelrace!
Jätteroligt att alla kunde springa lösa o busa utan alltför mycket gruff, det var nåt enstaka som bröts genast. Hundarna hade skitkul o det var så roligt att se dom springa o busa.

Sen gick vi in o käkade lunch: Tackogratäng med sallad och sen kaffe med kladdkaka o glass.
All mat räckte o det blev över o även kladdkaka kan vi nog äta så vi blir less här hemma:)

Sen var duktiga Stina med Puma snälla o föreläste om Klickerträningens grunder. Så fantastiskt roligt o lärorikt. Tack snälla för att du ställde upp!
Sen fick de som ville testa att klicka sina hundar o jag hoppas att alla fick lite bra ideer som ni tar med er i bagaget.

Tack alla för en underbart trevlig dag!

Nu ska jag trött o nöjd göra kväller:) Nedan kommer lite bilder från dagen, lägger upp flera i morgon.
Kram Erica

Russelrace!

Bamse o Sally

Teo o Marie

Foppa

Dukiga Stina instruerar focuserade russlar!

Stina o Puma är såå duktiga!!!

Timon närmast och Täppas o Tuva busar i bakgrunden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar