Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 23 oktober 2011

Kväller....

Tjenix!

Idag har jag hunnit med massor! Känner mig trött nu, men väldigt nöjd med att jag fått undan så många saker som jag tänkt göra ett långt tag.

Gick ut o fortsatte med kaninburen efter frukosten. Jag gjorde klart gotlandshonan "Liljas" bur igår o flyttade in henne från uteburen, hon bor nederst.



Idag var det var bara att fixa dörren klart. Jag sågade till bräderna o målade dem igår, så nu snickrades de ihop o nät sattes på, gångjärn, sen hasp o fixa med inredning.

 Här är dörren på G, vad gjorde man utan en skruvdragare??


Här är dörren färdig o monterad på plats. Visst blev det bra?! 


Här har Bäbis fått flytta in o håller på att inspekterar sin nya boning:)


När så burbygget äntligen var klart, förutom tredje/översta buren, så var jag ute o fixade. Helt underbart väder idag så det gav energi o ork att pyssla. Först grävde jag ner ca 40 narcisslökar o ett 20-tal tulpaner. Mockade ur buren som Lilja bott i.
Sen fixade jag till höhäcken som står i hästarnas vinterhage så den går att använda igen. Sen hann jag även ta bort sista tomatplantorna ur växthuset o köra det på dyngdan innan jag tog en snabb dusch o for ner till Ockelbo. Kl. 16 skulle jag vara vid Kuxa hallen för Emil hade innebandymatch o jag satt i sekretariatet. En otroligt jämn o spännande match som till slut slutade 7-7. Superduktiga grabbar som kämpade som attans!

Hem o fixade middag o nu sitter jag här o är trött o har ont lite var stans. Men en härlig dag har jag haft!

Nu blir det sängen o kolla TV en stund.

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar