Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 15 oktober 2011

Vilken dag!

God morgon!

Igår gick vi upp kl.5!
Satte oss i bilen o åkte 4 tim neröver för att titta på valpar. Det var en staffekull vi väldigt gärna ville köpa valp ur o nu skulle titta på underverken som snart är 4 v.
Vi kom fram vid 9,30 och kullen var jättefin. Tyvärr blev Mattias allergisk och jag fick jätteont i lederna efter att ha försökt knuffa bort de överlyckliga supertrevliga hundarna. Det var ett tråkigt konstaterande av oss båda: Vi kan inte köpa någon staffe.
Jag kommer aldrig att orka ställa ut en staffe med deras explosaiva tyngd. Så av den anledningen var det ju bra att jag är i ett skov och verkligen känner hur tung dom är.
Mattias fick vi köpa allergipiller till på närmaste affär så han ordnade till sig. Han har inte kännt av Kalli speciellt, men dessa hundar hade en annan päls, liksom längre strån på tiken som är mamma tilll kullen. Tråkigt när man lagt en tusenlapp i handpenning, för den får vi nog inte igen, hon verkade inte vara sån.....
För jag är ju en sån som vill att det ska kännas rätt med mina valpköpare och jag vill träffa personen innan den får köpa valp från mig. Här skulle handpenning vara inbetald annars kunde hon inte lova nån hund. 3000 kr i handpenning och man inte har träffats... nix, så jag betalade "bara" in 1000 kr  som tur var!

Sen hade vi 1,5 timmes resa till en gård där vi skulle hämta kyckling till jobbet. Sen tre timmar hem... jobbiga timmar för min höft var helkass. Inte roligt att sitta i en bil då... och ändå sämre när jag skulle försöka gå efter jag klivit ur bilen:(
Men vi hade en trevlig dag på tu man hand jag o Mattias. Man hinner prata massor och vi hade fika med och så stannade vi och åt sen lunch på Burger King i Västerås. Gott!
Grabbarna skötte sig jättebra här hemma tills vi kom hem. Dom hade micrat panpizza o suttit på datorerna och gått ut o promenerat Sally. Våra härliga duktiga grabbar!

Tack snälla farmor o farfar som ställde upp o kom hit o skjutsade grabbarna till skolan på morgonen!

Idag ska vi skjutsa Emil på innerbandyträning och så skulle jag vilja åka ner till Högbo. Erika skulle ev. fota lite där nu på fm. och det skulle vara så roligt att träffas o få några kort på vovvarna.
Men undrar om jag kan köra bil med höften? Hm, måste kolla hur min kropp är först....

Ha en underbar dag, det verkar bli jättefint väder trots -2 i morse!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Får jag tycka ,så tycker jag du ska satas på en ny/till JR,en sträv tik ; ) Tycker verkligen den rasen tagit sig och fått en hel schysst stil.Fortsätt på den bana du börjat.
    Men det är BARA vad jag tycker det ; ))

    Kram /Erika

    SvaraRadera