Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 11 oktober 2011

Ny dag med nya tag!

Tjenix!

Igår var en tung dag, både psykiskt o fysiskt. Mådde inte alls bra i musklerna o lederna o dessutom ett jobbigt samtal om saker som hänt. Saker som jag över huvud taget inte är delaktig i, men som berör mig väldigt negativt. Jag borde inte alls gå o grubbla över saker som jag inte gjort, utan någon annan, men sån är tyvärr jag.
Dessutom har nära o kära genomgått en operation och jag är jätteorolig över detta. Inte heller något jag kan göra något åt, så varför ska jag gå o tänka så hjärnan bara snor??? Ja, det är väl jag i ett nötskal det!

Idag sken solen o jag bestämde mig för att försöka lägga tankar o grubblerier åt sidan. Jobbade på fm. och Märta var med. Hon o Nisse -Kurts finnspets som är ungefär en månad yngre än Märta, busade så löven yrde i trädgården:)
Tror dom båda var väldigt nöjd när jag slutade jobba o vi for hemmåt. Har pysslat på här ute med kaniner o får när jag kom hem. Det är helt underbart väder o jag bara njuter av att vara ute!

Trist så är min högra axel inte bra än. Men enl. doktorn så kunde det ta upp till en vecka innan cortisonet gav full effekt. Så jag hoppas att det kan bli lite bättre än och jag lägger bort tanken om att jag måste ha en till spruta....
Har tagit en liten rastprommis med hundarna o hade knäskyddet på. Mitt Back on Track skydd för knäna är helt super när jag är rasslig. Men jag vill inte gå o belasta knät än, bättre att ta det lugnt innan jag känner att det är bra.
Helt underbart att jobba på Ockelbo Kyckling! Tog med en kyckling från jobbet, tror den väger 3-4 kg och den ska bli kvällsmat. Supergott att göra i ugnen med grillkrydda o soja på o så ugnssteka rotsaker till. Mmmmmmmmmmm.






Trevliga saker har ju också hänt här. I helgen kläcktes Ingrids ägg, det blev två dunbollar! Hon hade bara 4 ägg att ruva, trodde det var för sent för surhöna när hon bestämde sig att ligga på dessa, det är ju liksom snart vinter. Då hon började sura o ligga i redet kastade jag ut henne varje dag så hon skulle sluta. Men sen så vägrade hon o bara låg o knorrade fast jag kastade ut henne gång på gång.... då tänkte jag att : Ja ligg där då! Men dagen innan hade jag gjort pannkaka så det fanns bara 4 ägg kvar. Av dessa blev det ialla fall 2 mörka fina dunbollar, hoppas hoppas dom klarar sig. De förra hon hade lyckades troligen katten ta:(
Men nu är hon instängd i en egen avdelning i hönshuset o jag hoppas hon får behålla dessa.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar