Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 21 oktober 2011

Tankar om avel...

Halloj!

Kände att jag behövde lite datatid:)
Skjutsade grabbarna till skolan o åkte sedan o jobbade på Ockelbo Kyckling. Fixade lönerna o det som skulle faktureras denna vecka o sen hem igen. Tog en skogspromenad med vovvsen, kallt men underbart vackert ute idag!

Sen har jag dammsugit o torkat golv uppe o tagit ur våra sängar o det är i tvätten, samt dammsugit nere.

Snygga Teo -Alsjöbergets Best Commander!




Gick o funderade på ditten o datten, som vanligt. Jag fick ju en kommentar ang. Jack Russelns temperament i ett av mina förra inlägg:
synd att förstöra en terrierras bara för att man vill ha en lätt hund. kör på en annan ras istället om ni vill ha en snäll och oettrig hund och låt terriern vara just en terrier som det är meningen från början.
/Torsten


Egentligen tycker jag det är bra att folk har åsikter. Genom att få reda på vad andra tycker får man alltid sig en tankeställare och det kan vara nyttigt. Men idetta fallet så känner jag bara mig mer trygg i mina val av avelshundar och vi är faktiskt jättestolt över att våra JR-valpar från Alsjöbergets är så himla trevliga och trygga individer, både mot folk o fä.... utom en del skogsmöss, kycklingar o div annat som Sally förpassat till himlen då...
Sen för rasens skull är det bara bra med genetisk mångfald. För nu vet jag iof. inte om Torsten avlar på JR eller hur det är, men även om jag personligen inte vill föda upp hundar med de önskemål han har om en JR så är det väldigt bra att många linjer o gener bevaras för framtiden.

Nej, nu måste jag ha nåt i magen!

Ha en underbar dag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Det ända jag känner för kommentarer som ex "Torstens" är att dom är rädd för konkurrans inom rasen.Man är rädd att folk hellre väljer valp från ex dig och självklart vem vill ha en elak och svårfostrad hund som inte går att lita på ? Knappast ingen.Helt ärligt nu.. -HUR många jagar med JR ???? Förmodligen lika många som vallar med Schäfern. Och det jag undrar ännu mera över är varför inte ett av det störtsta målen inom avel måste få vara en sund hund i en sund kropp.
    Att en terrier ska vara vänlig och snäll mot människor av alla de slag är lika självklart som att du ska kunna ha din jakthund,polishund,eftersökshund osv som en snäll och kär familjemedlem.

    SvaraRadera