Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 1 oktober 2011

Ny bagge på gården!


Den här ståtliga herren med namnet Kenny, var jag o köpte idag. Han är en renrasig gotlandsbagge som är 2 år. Har bra storlek med otroligt fin kropp och verkar vara lugn o rejäl. Hoppas han är så snäll som han verkar vara så vi kan ha honom i många år!




 Här jobbar vi på fåren i Högbo. Vi var ner i torsdags och tränade o dagens övningar var fösning i lina och lite höger o vänster träning. Gick bra fast min kropp inte var på topp... tur att inte Märta är så känslig för det utan jobbar på så fint ändå, fast matte är trög. Tack för all hjälp Shania!




Knäppte kort nyss på promenaden. Det är så himla fint väder idag och så otroligt vackert med lövens härliga höstfärger. Har varit ute så mycket som möjligt idag för det är så härligt höstväder. Fixat lite o börjat städa ur växthuset inför vintern, städat en kaninbur och rensat ur en pallkrage. Kaffe på verandan var inte heller helt fel en dag som denna. Men nu måste jag fortsätta med mina "måsten" inne inför morgondagen. Så:
Nu ska jag gå o steka köttfärs till morgondagens lunch. Det ska bli sååå himla roligt med valpträff i morgon!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar