Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 11 mars 2012

Åska o hagel!

God morgon!

Gårdagen var helt underbar. Runt +5 och solsken. Jag o Mattias tog en tur med hundarna. Gick ett spår vi hittade borta iskogen o hittade en ny fin runda att gå. Så härligt ute! När vi var på väg hem ringde det o då hade vi fikafrämmande här:)
Så vi ökade på stegen hemöver. Maria, Tese o Anna var här o skulle hämta sina kaninungar. Blev fika o prat o sen fick två av dv.vädurarna följa med till Åmot.

När vi satt o fikade blev jag så himla trött. Luften gick bara ur mig.... Men jag bet ihop o gick ut o hämtade Isa för en ridtur. Började mörkna på himlen o blåsa. Isa är ju en pigg dam så hela ridturen gick hon o blåste o var spänd. Men vi skrittade en sväng o hon fick gå lite "gymnastikövningar" genom att lyssna på tygel o skänkel o flytta sidled o ställa mm. Hon behöver lite lösgörande övningar och jag med! Men det är så himla roligt att rida.
När jag borstat henne o skulle släppa ut henne så hade det mörknat ordentligt på himlen o det blåste som attans. Skyndade mig ut med Isa o gick för att ge Ulla kraftfoder o hö inför kvällen. Såg då att det kom en front över sjön. När jag gett Ulla så brakade det loss! HAGEL!!! och ÅSKA! Helt otroligt!
Jag sprang in o ville inte vara ute längre, såå skönt att allt var klart ute.

Mina leder protesterade o var ömma i hela kroppen. Så det var därför jag blev så attans trött o slut,
-vädret!

Det blev ett hett bad med min nya trädgårdstidning och ett glas rosé. Myyyyys!
Kan ju säga att jag är "värsta inne"!
Alla trädgårdstidningar mm har artiklar nu om att det är SÅ INNE att odla grönsaker för eget bruk och ha några hönor som går o sprätter i trädgården o ger egna ägg.
....Men dom skriver ingen stans att dom är otroliga jordfräsar som gör att fröna aldrig kommer upp där man sådde dem, utan på HELT andra platser! ..... :)


Några av mina jordfräsar! Funkar bra i snö oxå;)



Sen fixade Mattias varma mackor o sallad med fetaost o oliver och till melodifestivalen åt vi jordgubbar o kivi med lite glass.

Tja, sen blev det sängen o jag var inte pigg med detta väder.... trist när man känner av lederna o musklerna så otroligt pga vädret.

Men idag är en ny dag!

Ska gå ut o greja lite!

Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar