Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 2 mars 2012

Fredagsmys!

Tjenix!

Idag åkte jag o Emil upp till Lingbo o fikade med Anna o barnen. Så länge sedan vi hade tid att träffas o det var mycket att prata om. Jättetrevligt hade vi!

När vi kom hem så klädde vi oss o gick med hundarna. Det var så vackert ute idag men det har blåst som f-n hela dagen. Tittade till Ulla på vägen o när jag gick mot fårhuset hörde jag ett bääääää.... Ulla hade fått två små killar medan jag var borta! De är lite tunna, men de var torra o fina o jag stod o tittade tills jag sett båda fått dia ordentligt. Lite orolig är jag för Ulla är så himla tunn o kantig. Så nu får hon stå inne o få ordentligt med kraftfoder o av grönaste höt som jag sparat tills lammning. Ska öka kraftfodergivan sakta så hon inte blir sjuk av det, men hon behöver massor av bra foder nu.


Ja, sen gick vi en sväng med hundarna. Hade mössan ordentligt nerdragen för det blåste verkligen kallt åt öronen. I morgon ska vinden avta så då blir det nog underbart ute. Det är solsken  o några plusgrader på prognosen flera dagar o nån minus på nätterna. Helt perfekt!

Ikväll har vi haft strömavbrott en timme. Fy vad det är trist! Men Mattias gjorde en brasa i öppna spisen så nu är det så mysigt i vårt sovrum. Bäddade rent idag oxå så det blir x-tra mysigt att gå o krypa ner o kika på TV nu.

Har precis varit ut o tittat till Ulla o småkillarna till natten o gett henne hö o kraftfoder. De har värmelampan på också "utifallatt".

Ha en trevlig kväll!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. tack för fikadejten, måste försöka få till det oftare!! skönt att hon äntligen fick sina lamm, du som var så orolig!! Kram

    SvaraRadera