Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 4 mars 2012

Söndag!

God förmiddag!

Vaknade 6,30 o det var väl inget att fundera på... Klädde mig o gick o släppte ut hästarna. Gjorde klart stallet o kollade tackorna o gav dom mat. Mias fina tacklamm som hon födde igår kväll är stor o fin o Mia är en duktig mamma. Men av Mias kroppsomfång trodde jag att hon minst skulle få tvillingar....

Ullas båda grabbar är så söta! Men den ena är väldigt liten, så vi får hålla koll o tummar att han klarar sig. Dom får väl stå i lammbox så länge så Ulla kan äta upp sig lite o så jag kan ge extra till dom. Var på Granngården i går o köpte hem lammnäring och Luzernpellets.
Vill inte ge soja till fåren, för det luktar f-n. Jag vill ge mina djur mat som luktar gott! Det gör luzernet, luktar verkligen sommar av det. Extra protein tror jag gör susen för Ulla, så nu får hon lika delar fårpellets (ekologiska Ängsull) och Luzernpellets.

Måste lägga in en bild på min alldeles egenuppfödda hedemorahöna.
Visst är hon otroligt fin!
I morse var det -10 ute. Men solen skiner från en klarblå himmel. Efter att ha käkat frulle så klädde jag mig o gick på långprommis med vovvarna. Var ute nästan en timme o gick vår 4 km runda. Såå skönt!

Ha en riktigt fin söndag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar