Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 12 mars 2012

Ny vecka o nya tag!

Idag var det vårvärme!
Jobbade o kom hem...... Han med tratten är på stort MINUS!!!

När jag öppnade dörren så möttes jag av en glad Nicke nere i hallen. Han hade lyckats sprida ut hela soppåsen som fanns i tvättstugan. Eftersom den var i tvättstugan så var det mest damm från torktumlaren i den... VÄLDIGT MYCKET DAMM!

Vår fiiina tvättkorg är ett minne blott:(
Den hade han bitit alla rottingpinnar av ungefär två decimeter ner från locket. Det låg massor av rotting pinnar i tvättstugan, några i hallen o massor i Isacs rum. JA, han hade släpat hela stora tvättkorgen full med tvätt över hallen o in i nästa rum.
GRRRRRRRR!
Tänk vad han hade gjort om han inte hade haft tratt på sig?!?! Dessutom hade jag stängt in honom i datarummet när jag åkte.... Det kompostgallret hade han forserat enkelt...

Tja, arg som ett bi så fixade jag snabbt lite lunch. Det blev  lite lax som var kvar o keso till, ville inte ödsla tid på att laga mat.... Sen ut med hundarna på prommis.  Sååå skönt ute o +10 grader!

När hundarna var rastade o gådda en tur så åkte jag in till Gävle.

Blev en snabbis in på Blomsterlandet. Var såå sugen på att köpa nåt vårfint att ha nere utanför dörren. Men fy vad besviken jag blev! Stod några fula penseer där o nån utslagen påsklilja men fy vad dåligt de hade.
Tja, det var ingen tid att åka på fler ställen utan jag åkte till sjukhuset.

Hade tid för att göra ultraljud på knölen jag har på halsen. Har funderat fram o tillbaka o tänkte att det är säkert inget, men så blir man orolig.  Var till min husläkare o fick tid för ul, för han kunde inte säga något bara sådär.
En jättetrevlig läkare? gjorde ultraljudet. Han konstaterade att det är struma jag har, typ. De måste ta mera prover för att se vad för sorts fel det är. Sköldkörteln kan vara överproduktiv eller underproducerande och det måste de kolla med blodprov. Så jag ska ringa Boström i morgon, då går det nog fortare än om jag ska vänta tills han får provsvaret därifrån o sen ringa mig. Så troligen behöver jag medicin av nåt slag, tja ett piller mer eller mindre kvittar nog.....

Ja, det var väl ungefär min dag. Förutom att det blev en till prommis med hundar o mannen mot kvällningen. Åt en skiva lammbog med fetaostsallad till kvällsmat. Såå gott!!!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar