Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 20 mars 2012

Lååång väntan...

Tjenix!

I morse strax efter 8 när jag var ut o gav fåren vatten såg jag att Kia stod längre bort. Hon är ju ifylld i juver o jag väntar på att hon ska sätta igång...
Nu var hon kladdig i baken o det har börjat! Fick in henne i lammbox och har kollat henne varje halvtimme. Hon bäddar o gnisslar tänder ibland (värkar) men inget än... Nu är klockan strax efter 12 o jag börjar bli orolig.
Ska gå ut o titta till henne igen, men har hon inte fått några lamm vid 13-tiden får jag nog lov att ringa Teresa vår vette.
Ingen idé att jag försöker gå in o känna i henne själv när jag är så klen i högerarmen o axeln värker.

Min gotlandshona Aina bäddar också för fullt, så där är det kaninbebbar på G!

Nej, nu ska jag gå ut o kolla Kia igen.

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar