Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 29 mars 2012

Torsdag igen:)

Tjenix!

Sitter här o väntar på fårklipparen. Allt är klart ute o hundarna rastade o satta i hundgården, kaffekorg klar -check! Så nu fick jag några minuter över.

Bytte bild i bloggen, längtar efter grönt o vallträning nuuuu! Hoppas att det ska gå bra att träna Märta och att min kropp vill hålla ihop så vi kan ha regelbunden träning.

Igår var jag ner till Sandviken en sväng. Handlade på Dollar Store. Dom har så bra priser på hundtugg så det blev sånt o två påskägg till grabbarna. Dumma jag sms:ade inte Marie o kollade om hon var på jobbet. Men jag ville inte störa... Hade ju kunnat kolla om hon var där o hade en minut över att säga hej ialla fall. Men jag får bestämma en tid o åka ner en annan dag, för nu var det längesen!

På vägen hem blev det valpmysstopp o gofika hos Shania.
Guuud så fina valpar Bride har!
En tikvalp var ju bara såå söööt!!

Tur vi har hundkvoten full här hemma o valpar på G :) Annars hade jag nog tingat en valp! Men förnuftet säger att Märta ska jobbas innan det blir en ny förmåga i huset! Hon är ju bara i starten av sitt förhoppningsvis bra vallhundsliv, så jag ska träna o försöka komma mig ut o tävla o lära mig mer först.
Men mysigt att få pussa på valpar!

Så är det nån som är intresserad av en BC så har Shania nån valp otingad. Bride är en i mitt tycker väldigt trevlig o härlig tik. Inte så stor utan mer "lagom". Har haft förmånen att ha henne här och hon funkar med alla hundarna här o var väldigt enkel i flocken. Bra vallhund är hon, men där kan Shania beskriva hennes kvaliteer som arbets o tävlingshund. Tror Brides valpar även kan passa bra inom bruks och lydnad!

Nej, nu ska jag dricka en skvätt kaffe o peta i mig en alvedon så jag är redo när fårklipparen kommer!

Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar