Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 25 mars 2012

Skön söndag!

Mmmmmm vad skönt att inte ha några måsten idag.

Började med frulle o sen tog jag en liten prommis med Carro o Märta. Klockan var före 8 och fåglarna kvittrade o det var helt lugnt, soligt o såå vackert ute!

Sen hem o satte på kaffe o fick upp mannen ur sängen. Emil sov mellan oss inatt o det var såå mysigt! Man får vara glad att han vill sova med oss ibland, för nu är det sällan det passar, lilleman är ju stor:)

Efter kaffet tog vi en till promenad med alla vovvarna. Såå skönt ute! Sen krattade Mattias o grejade medans jag ordnade med djuren. Några kaniner fick mockat o så hönshuset.

Hade tänkt köpa Shisan? för att testa om jag blir nå piggare. Är ju såå himla trött o slut hela tiden. Det beror antagligen på att jag har nåt skit med sköldkörteln... Ska in till onokologen snart hoppas jag, dom har gjort ultraljud o det visade på en cysta:(
Shisan hade dom inte på ICA, men se i mammas skåp i stugan fanns det! Så jag tog en sipp o ska ta en sipp varje dag o se om det gör nån skillnad. Hoppas!!

 Fyrhjulingen är perfekt när man ska samla ihop högarna efter krattningen!


        Aina o GusGus kaninungar födda den 20/3, två brokade o två i troligen samma färg som Aina.



På em. åkte jag o Emil ner till Årsunda o Lena o köpte kaninburar. Lena slutar med kaniner o två av hennes gotlandskaniner köpte jag då. Nu sålde hon även burarna o de tingade jag snabbt som attan:)
Det är lite fix att göra på dom, men det blir perfekt med fler burar bla. till de Svensk Pälskaniner jag ska hämta nästa helg.


Aina är en duktig mamma o de små är runda som bollar!:)




Ikväll tog jag en kort prommis med hundarna innan det blev mörkt. Nu är hästarna inne o nattade o alla djur är kollade inför natten.

I morgon är det jobb igen o det ska bli roligt, jag trivs på mitt jobb!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar