Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 1 mars 2012

Torsdag då!

Gomorron!

Sitter här med min mugg kaffe o njuter!

Stallet är klart o har mockat till hästarna o några kaniner samt gett hö o vatten till alla. Fåren har fått sitt o tyvärr är inte Ulla bra än. Ska gå ut o ge henne en till dos kalkdropp under huden bara jag fått lite frulle i magen.

Hade faktiskt tänkt ta mig en liten ridtur nu på fm. men regnet vräker ner så jag får väl vänta. Nu när det börjar bli bart ute blir jag ridsugen o än går det ju att rida Isa, fast hon är stor om magen. Nu pratar vi ju inte nån galloppräsarrunda, utan en liten skogstur i skritt.

Igår ringde det en tjejj på Norma. Skulle komma på em. o titta. Inte kom hon heller. Blir så trött när "köpare" inte vet vad dom vill... tar upp min tid alldeles i onödan. Så sur blev jag o tog sen bort annonsen på Norma från hästnet. Vet inte om jag vill sälja henne och OM jag ska sälja henne så ska jag höja priset. Nu är det vår o enklare för mig att ha häst:)

Har en tjejj som verkar väldigt seriös som kommer (är det ialla fall bestämt...) och tittar på Isa nästa vecka, blir inte det något tar jag nog bort hennes annons också. Skulle ju vara roligt att se vad det blir av Isas tjocka mage:)
Det är ju ändå en fölunge jag tror mycket på. Ja, ja vi får väl se hur det blir.
" Det löser sig sa han som sket i vasken! "

Nej, nu måste jag nog gå ut o ge Ulla hennes kalkspruta. Lite läskigt när man ska fixa med dropp alldeles själv. Ser ju så enkelt ut när vetten gör det o talar om hur man ska göra... Men stackars Ulla måste ju bli frisk nu. Pigg är hon, ögonen är pigga o med o hon käkar hö o kraffoder som en hetsätare. Så aptiten är det ialla fall inget fel på!

Ha en riktigt fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar