Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 19 mars 2012

V A H H

Tjenix!

Tja, idag är det VAHH = Vård Av Husses Hund!
Eftersom han inte är betrodd att vara hemma utan uppsikt, så är jag hemma från jobbet när Mattias jobbar. Ska försöka åka o jobba ett par timmar i eftermiddag istället. Bara kroppen blir piggare:(
Det började redan i förrgår med migrän = sängliggandes hela eftermiddagen....
Igår var jag heller inte pigg, trodde det var efter migränen, men det var nog även att jag kände av dagens väder: SNÖ!

I fredags var jag o Nicke till vår vette igen. Hon fick sy honom igen samt skrev ut annan antibiotika samt en spensalva som innehåller penicillin för att påskynda läkningen. Nu ser det mkt bättre ut, men denna trattkille.....
Jag VET att jag i början tyckte han var en soffpotatis o alls ingen brukshund. Hm, det är nog det han låter mig äta upp nu!:) För jösses vad dryg han är när han måste hållas stilla. Han har sånt drive i stegen, så går vi promenader med honom så går stygnen upp. Därav måste han hållas stilla o får bara gå ut o göra sina behov.
Nu på morgonen fick han vara med i koppel när jag pysslade med kaninerna o eldade o bar ut vatten till hästarna o fåren. Så nu är han nöjd en liten stund o sussar vid mina fötter.

I lördags morse hade Lambi fått två fina lamm!
På söndag morgon hade Tia fått en fin tjej o en fin kille och Fia två små tjejjer! Väntar på att Kia o Femman ska lamma när som också. Mysigt med lamm för då känns det att det är vår!
Tyvärr verkar min dorsettacka Dolly vara tom. Får se om hon får lamm med vår gotlandsbagge Johnny istället senare. Hon kan då definitivt inte varit dräktig när jag köpte henne o det är ju lite surt. Men så kan det vara.

Igår kväll gick jag o Emil prommis med Märta o Carro. Det är så mysigt när han vill vara med. Hundarna var heltokiga o har överskottsenergi. Blir inget vettigt gjort med dom heller när man ska ha koll på Nicke varenda minut och när jag sen blev liggandes hela helgen så tja, -det kryper i dom! Men efter en skön prommis så tog Emil o duschade Märta. Dom är för härliga dom två!

Faktiskt så hade jag både Märta o Sally lösa under förmiddags prommisen. Skönt att det verkar ha lagt sig, men så har jag stenkoll så inte Märta får för sig att valla Sally, det är nog där det "tar hus i helvete"....

Sally är så typiskt gravid:)
Hon vill ligga på rygg bredvid mig i sängen, något hon aldrig gör annars. Också  ska man smeka henne på magen. Hon ÄR en "Princessan på ärten!"

ÅH, igår hade jag sorg!!!
Min fiiina egenuppfödda höna... När vi stod ute o pratade jag o Mattias var hon bredvid på gräsmattan. Så plötsligt så GAL hon!?!?! Min höna! Mattias höll på att garva ihjäl sig åt min min!:)
FAN, hon är en tupp!

Nej, nu ska jag gå o vila. Är inte bra alls i lederna idag, men kan ju vila när jag är hemma med VAHH:)

Ha en fin dag!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar