Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 8 mars 2012

Bakis!!!

Tjenixen!

Ledig idag o det är ju skönt:)
Började morgonen med "sovmorgon" till kl.7, vaknade faktiskt inte före klockan heller o det var underbart. Släppte ut hästarna, kollade tackorna med lamm o gav dem kraftfoder o sen in.

När grabbarna åkt till skolan käkade jag o Mattias frukost. Sen tog jag fram jord o fröer o grejade så nu är en till sort tomater sådda, en ny sorts Tagetes "Vanilla" samt en rosa dubbel petunia. Chillifröna jag sådde för några veckor sedan fick egna krukor o nu hoppas jag växer bra. Det är också en ny sort för i år, nån gul stark... som jag glömt namnet på.

Sen kl.10 var vi vid vetten med Nicke. Nu är han ett "det" och det känns bra att det är gjort. Blir alldeles för jobbigt för honom att dela hus med alla tikar vid löpen annars.


Här låg dom o sussade innan det var dax för vetten.
Nu ligger Nicke i köket men stackaren ser rätt bakis ut:)


 Engelsk pelargon jag köpte för nån vecka sedan, blommar så vackert!



När vi kom hem så blev det lite lunch o sen ut o fixade med djuren. Så skönt att inte ha nåt planerat utan man kan pyssla på. Gjorde rent till några kaniner, fixade med fåren o mockade o gjorde klart åt hästarna. När det var klart så tog jag en prommis med Carro o Märta. Tränade lite med Märta under prommisen oxå.





När jag kom in så bakade jag ett nytt matbröd. Rätt enkelt att göra och det blev supergott!

Nej, nu ska jag lägga mig o vila en stund o snart är det dax att ta in hästarna för natten.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar