Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 13 september 2011

Fyllekärring???

Tjenix!

Idag är en sån dag som jag o kroppen inte vill samma saker...
Antagligen är det blåsvädret jag känner av i varenda muskel, sena o led:(

Jag var bara o vände till Kurt o Siw i morse, sen åkte jag hem o vi åkte in till Gävle en sväng. Mattias skulle in på Jula o även jag ville kika på en varseljacka där. Tyvärr var alla jackor alldeles för stora! Men nu när det är höst o det jagas rådjur, björn och snart är det älgjakt så skulle jag så gärna vilja ha en knallgul varseljacka när jag är i skogen o traskar.
Köpte en knallgul mössa, alltid något:) Får leta vidare på nätet efter en jacka!

När vi kom hem så fick jag gå o lägga mig. Blir såå trött av värken.

Som tur är är russlarna lika trötta som jag så både Tuva o Sally låg o värmde mig i sängen. Stackars Tuva har skavsår under trampdynorna!!! Hon sover nästan jämnt inne o är görtrött! Vet inte vad jag gör med hundarna, men dom pallar inte trycket här:)
Alltid när jag kommer hem blir det en rastprommis i skogen på en halvtimma eller så och sen blir det alltid en längre prommis i skogen på kvällen. Märta racar som en toka och även Carro, Sally tar sina egna svängar o letar skogsmöss eller vad hon gör? Joy gör något race o går o travar sen kring mig. Tuva racar med både Märta, Sally o Carro och ja hon är rätt nöjd lilla Tuva. Sover o bara är nöjd. Härligt med hundar som funkar i min flock!

Nu i em. efter jag vilat tog jag en prommis. Eftersom jag inte var så pigg blev det en "svampletar prommis". Då går jag inte efter nån väg eller stig utan bara går som andan faller på och där det ser ut att kunna finnas svamp. Hundarna ser så roliga ut.
Det ser ut som att dom spårar en fyllekärring när dom tappat bort mig! Jag går ju lite härs o tvärs o vänder o så om jag ser nåt som ser ut som kantareller.
Bra träning för dom o dom ser ut att tycka det är kul. Joy går alldeles bakom mig då, hon har väl inte samma energi som ungdomarna utan nöjer sig med att gå o ha koll bakom mig. Vi var ialla fall ute en halvtimme o hundarna är rätt nöjda nu. Tuvas tassar mår nog bra med en vilodag.

Orkidén inne på toaletten blommar så otroligt vackert nu! 


 Carro fick sköta disken och fler stod i kö för att göra den:)


Tuva satt mellan mina fötter o ville diska formen, men vågade inte... 


Här fick även Sally o Knutte hjälpa till, men Missan skulle ALDRIG äta nåt efter slabbiga hundarna:)


Hittade gula kantareller som jag rensade o förvällde. Gjorde en supergod squash gratäng till middag! Stekte bara köttfärs med lök o vitlök o hade in tomatpuré o sambal. Stekte på squashen o lade dem i botten på formen, i med köttfärsen o klickade över en blandning av philadelphiaost o lite grädde. Mums!
Nu ska jag gå o kolla om hästarna vill komma in. Tänker inte gå bort på Bladmuren o hämta dom för det regnar.....

Nej, nu blir det sista kvällsprommisen o kolla om hästarna vill in för natten. Sen dusch o sängen.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar